رسوب زدایی شیرآلات با چند روش امتحان پس داده

رسوب زدایی شیرآلات کاری بسیار ساده خواهد بود به شرطی که شما روش انجام این کار را بدانید در غیر این صورت نمی توانید به راحتی از پس این مورد بر بیایید. برای دریافت اطلاعاتی در این زمینه و آسان تر شدن کار هایتان این مطلب را از دست ندهید.

رسوب زدایی شیرآلات با چند روش امتحان پس داده

یکی از شایع ترین و ناخوشایند ترین مورد هایی که ممکن است برای هر خانه ای و روی هر مدل از شیر آلاتی ایجاد شود رسوبات ناشی از آب های سنگین می باشد. این رسوب ها می تواند  جلوه ای بسیار بد و زشت بر روی شیر آلات داشته باشند از این رو این مورد ها دارای اهمیت می باشد که شما بتوانید به راحتی از پس این مورد بر آمده و در نهایت شیر آلاتی تمیز و مرتب داشته باشید. در ادامه اطلاعاتی در مورد رسوب زدایی شیرآلات را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم و اطلاعاتی در این زمینه به شما عزیزان خواهیم داد.

    جرم زدایی شیرآلات

آشنایی با تکنیک های رسوب زدایی شیرآلات

رسوباتی که روی شیر ها ایجاد می شوند علاوه بر این که می توانند جلوه ای زشت به خانه تان بدهند می توانند باعث کاهش فشار آب شده و در نهایت عملکرد درستی از شیر ها را مشاهده نخواهید کرد. معمولا افراد از روش های زیادی در این زمینه استفاده می کنند و این مورد را به یاد داشته باشید که هر روشی را نباید امتحان کنید در غیر این صورت علاوه بر این که ممکن است شیرآلات شما تمیز نشوند امکان این که آن ها آسیب های شدید ببینند و شما نیز مجبور به تعویض آن ها شوید بسیار زیاد خواهد بود. در این میان یادتان باشد که برای رسوب زدایی نباید از سیم های ظرفشویی کمک بگیرید در غیر این صورت امکان این که شیرآلات شما خراشیده شده و ظهری بد پیدا کند نیز وجود دارد. در ادامه روش هایی را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم که با استفاده از ان ها می توانید به راحتی شیرآلات تمیز و مرتبی را در خانه داشته و بدون این که به آن ها آسیب برسانید می توانید ان ها را تمیز کنید.

رسوب زدایی با سرکه

از قدیمی ترین روش هایی که می توانید از آن ها استفاده کرده و شیر های خانه تان را رسوب زدایی کنید استفاده از سرکه می باشد. سرکه یکی از موادی است که دارای قدرت تمیز کنندگی بسیار زیادی می باشد و در عین حال به شیرآلات شما صدمه ای وارد نخواهد کرد از این رو استفاده از این مورد بسیار خوب خواهد بود و شما می توانید به سادگی از پس این مورد بر آمده و شیر آلاتی تمیز و مرتب داشته باشید.برای این که بتوانید شیر آلات خانه تان را با این روش رسوب زدایی کنید باید طبق مراحلی که در ادامه برایتان مورد بررسی قرار می دهیم عمل نمایید.

  • ابتدا با استفاده از یک دستمال نخی و مرطوب تمامی گرد و خاک های شیر آلات را تمیز نمایید.
  • سرکه و آب را با نسبت برابر در یک ظرف بریزید.
  • حوله ای تمیز را در این ترکیب زده و بگذارید به خوبی این ترکیب را به خودش جذب نماید. حوله را به دور بخش هایی از رسوب ها بپیچید و بگذارید این مورد 1 ساعت دور شیر آلات بماند.
  • بعد از این مدت زمان می توانید حوله را از دور شیر ها باز کرده و با استفاده از یک اسفنج نرم بدنه شیر را از رسوباتی که اکنون دیگر کنده شده اند تمیز کرده و یادتان باشد که این کار را باید بدون این که فشار زیاد وارد کنید انجام دهید در غیر این صورت امکان خط افتادن شیر
    آلات در این زمینه وجود دارد.
  • اگر رسوبات با این روش هنوز هم روی شیرآلات شما باقی ماندن بهتر است مراحل را یک بار دیگر تکرار نمایید و بعد از این که شیر آلات شما تمیز شدند می توانید آن ها را با آب تمیز کرده و تمامی شیر ها را بشویید تا رسوبات از بین رفته از روی شیرآلات حذف شوند و دوباره شیر آلات شما زیبایی قدیمی خود را بدست آورند.

رسوب زدایی شیرآلات

جوش شیرین و مایع ظرفشویی

از دیگر روش هایی که می توانید از آن استفاده کرده و رسوبات شیر آلات را از بین ببرید استفاده از جوش شیرین و مایع ظرفشویی می باشد. در واقع شما برای این کار نیاز به هیچ ماده ای خاص ندارید و می توانید با کم ترین هزینه این کار را انجام داده و از تمیزی شیرآلات خود در خانه لذت ببرید. برای استفاده از این روش باید از مراحل زیر استفاده کنید تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید.

  • ابتدایی ترین کار این است که مقداری آب گرم را درون کاسه ای بریزید.
  • یک الی دو قاشق غذا خوری مایع را به این آب اضافه کرده و این ترکیب را با یک اسفنج ترم بر روی شیر آلات بکشید. در واقع این کار شما بسیار خوب می باشد و در عرض چند دقیقه رسوباتی که خیلی قدیمی نباشند از بین می روند و شیرآلات شما تمیز خواهند شد.
  • در این میان که در حال کشیدن اسفنج بر روی شیرآلات می باشید این مورد را در نر داشته باشید که نباید زیاد در این زمینه فشار وارد کنید در غیر این صورت شیر آلات شما دچار خط و خش هایی می شود که نمی توانید دیگر ان ها را درست کنید و در برخی از شرایط باید ان ها را تعویض کنید.
  • اگر با این روش باز هم رسوبات بر روی شیرآلات مانده بودند باید مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کرده و در این میان ترکیب شما باید حالتی خمیری داشته باشد.
  •  این ترکیب را بر روی شیرآلات بگذارید  و با مسواک روی بخش های خاصی آن ها را پخش نمایید.
  • 5 الی ده دقیقه در این زمینه صبر کنید و بعد شیر را با استفاده از آب سرد بشویید و با یک حوله تمیز خشک کرده و از درخشش این شیرآلات تمیز لذت ببرید.

رسوب زدایی شیرآلات

رسوب زدایی در قطعات داخلی

تاکنون تمامی روش های گفته شده برای این بود که شما بتوانید در بخش بیرونی رسوب زدایی شیرآلات را انجام دهید ولی این مورد را در نظر داشته باشید که اگر رسوب زدایی در بخش داخلی نیز انجام شود عملکرد شیر آلات شما بهبود پیدا خواهد کرد و در نهایت ممکن است یک یا چند درجه فشار آب نیز بالا تر برود. با جرم گیری این بخش ها شما می توانید مدت زمان بیش تری از این شیر ها استفاده کرده و نیازی به تعویض قطعات پیدا نخواهید کرد.

رسوب زدایی بخش های داخلی

  • در ابتدای کار باید شیر آب را از فلکه اصلی ببندید و به کمک آچار های لازم شیر آلات را از هم باز نمایید.
  • بعد از این که سر شیر ها را باز کردید شما می توانید به راحتی دسته های شیر که اهرمی یا پیچی می باشند را نیز باز نمایید. برای این کار نیاز به یک پیچ گوشتی دارید و این کار به سادگی امکان پذیر خواهد بود.
  • قالپاق و مهره ها و سایر مواردی که در شیر وجود دارد را باید از جای خود خارج کرده تا بتوانید به مغزی ها دسترسی داشته باشید.
  • تمامی این بخش هایی که جدا شده اند را به مدت یک الی دو ساعت در محلول سرکه و آب قرار دهید تا تمامی رسوبات از این بخش ها جدا شده و شما بتوانید به راحتی این مورد ها را بشویید.
  • در این بخش می توانید برای تمیز کردن رسوبات از مسواک نیز استفاده نمایید و بعد با استفاده از آب تمامی قطعات را بشویید و در جای اولیه خود بگذارید و تمامی این بخش ها را با هر وسیله که باز کردید مجددا در جای خود قرار دهید.

تمیز کردن رسوبات از شیر آلات

رسوب زدایی دستگیره ها

در شیرآلات بخشی با عنوان دستگیره ها وجود دارد از این رو تمیز کردن این بخش ها ار رسوبات نیز می تواند اهمیت زیادی در زیبایی خانه تان داشته باشد. برای تمیز کردن این بخش ها نیز باید مراحلی را طی کنید و این مراحل را در ادامه برایتان مورد بررسی قرار می دهیم.

  • در این زمینه شما می توانید از نخ دندان استفاده کنید و نخ دندانی را به طول 30 سانتی متر بردارید.
  • این نخ دندان را به سرکه آغشته کرده و رسوبات را از بخش های مورد نظر جدا نمایید.
  • نخ دندان را باید به دقت در بخش های رسوب دار بکشید و این بخش ها همان بخش هایی هستند که با دست به راحتی تمیز نمی شوند وش ما با استفاده از نخ دندان می تاوانید به راحتی این کار ها را انجام دهید.
  • بعد از این کار می توانید با آب کشیدن شیرآلات رسوباتی که کنده شده را از روی آن جدا کنید.

استفاده از جوش شیرین برای رسوب زدایی

رسوب زدایی از پرلاتور

پرلاتور همان بخشی می باشد که منجر به کاهش آب در شیرآلات می شود و فشار زیاد آب را متعادل خواهد ساخت. در واقع تمیز کردن این بخش نیز اهمیت ویژه ای دارد و بهتر است سر سری از این موضوع نگذرید زیرا املاح و سنگینی آب باعث بروز رسوبات در این زمینه خواهد شد. برای تمیز کردن این بخش ها کافی است تا از روشی که در ادامه برایتان مورد بررسی قرار می دهیم استفاده نمایید.

  • پرلاتور را با دست و یا با استفاده از آچار مخصوص باز کنید.
  • به کمک یک مسواک تمامی رسوب ها را در این زمینه تمیز کنید.
  • اگر با این روش باز هم رسوباتی روی این بخش وجود داشت شما می توانید این سری را در محلول سرکه و آب قرار داده و بگذارید دو الی سه ساعت در این مورد بماند و بعد مجددا آن را تمیز کنید.
  • بعد از این که این بخش تمیز شد می توانید آن را با آب تمیز کرده و در جای اولیه خودش ببندید.
  • در برخی از شرایط امکان این که سر پرلاتور را باز کنید وجود ندارد و رسوباتی که دور آن را گرفته اند بسیار زیاد می باشد. در این حالت شما می توانید کیسه ای پلاستیکی حاوی سرکه و آب را به دور این بخش ببندید و مدتی صبر کنید تا رسوبات حل شده و بعد این پلاستیک را باز کنید و با این کار جرم گیری را انجام دهید.

تمیز کردن رسوبات از شیرآلات

اگر از رسوب زدایی شیرآلات رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های رسوب زدایی کتری و رسوب زدایی قهوه ساز اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان