همایش افق گردشگری گلستان در دولت چهاردهم برگزار می‌شود

با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی صنعت گردشگری و بیان انتظارات ذینفعان این حوزه، همایش افق گردشگری گلستان در دولت چهاردهم برگزار می‌شود.

همایش افق گردشگری گلستان در دولت چهاردهم برگزار می‌شود

به گزارش خبرآنلاین رئیس انجمن دیده‌بان توسعه گردشگری گلستان با اشاره به آغاز کار دولت جدید و انتظارات کنشگران صنعت گردشگری در سطح ملی و منطقه‌ای گفت: این همایش در هفته آخر مردادماه و در مؤسسه آموزش عالی حکیم جرجانی در شهر گرگان با حضور فعالان و ذینفعان این حوزه برگزار می‌شود.

دکتر مهدی سقایی با اشاره به پتانسیل بالای این صنعت در استان گلستان افزود: در سال‌های گذشته بارها درباره ارزش و اهمیت منافع اقتصادی این صنعت در استان بحث و گفتگو شده‌است اما خروجی این مباحث بسیار ناچیز بوده است.

این استاد دانشگاه و مولف کتاب‌های متعدد گردشگری با بیان تقابل میان طرفداران توسعه صنعتی و طرفداران ماندگاری بر اقتصاد مبتنی بر کشاورزی در استان گلستان ادامه داد: گردشگری و به ویژه گردشگری مبتنی بر طبیعت و اکوتوریسم می‌تواند در اقتصاد بومی و محلی استان تحولی شگرف ایجاد کند که متأسفانه تاکنون کم کاری‌های فراوانی در این خصوص داشته‌ایم‌ و از این منظر، فعالان این عرصه در استان دچار مشکلات و ضررهای فراوانی شده‌اند.

رئیس موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی در پایان ابراز امیدواری کرد با مطالبه‌گری و مشارکت بخش خصوصی و همراهی و تسهیلگری بخش دولتی شاهد اتفاقات بهتری در صنعت گردشگری استان گلستان باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان