پرواز جنگنده‌های ساخت ترکیه در آسمان اروپا/ عکس

نیروی هوایی اسپانیا اعلام کرده است ۲۴ فروند هواپیمای آموزشی پیشرفته «هورجت» ساخت ترکیه را جایگزین جت‌های اف-۵ خود می‌کند.

پرواز جنگنده‌های ساخت ترکیه در آسمان اروپا/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از یورونیوز، یک نمونه اولیه از مدل‌های هورجت روز یکشنبه گذشته در پایگاه «تورحون دی اردوز» اسپانیا فرود آمد و قرار است یک هیات اسپانیایی تا چند هفته دیگر برای نهایی کردن قرارداد خرید آن‌ها به ترکیه سفر کنند.

هورجت که توسط صنایع هوافضای ترکیه تولید می‌شود، یک هواپیمای آموزشی پیشرفته و پشتیبانی هوایی نزدیک دو سرنشین، تک موتوره، مافوق صوت نسل جدید و تهاجمی سبک است که برای اولین بار به طور رسمی در سال 2017 ساخت آن آغاز شد.

پرواز جنگنده‌های ساخت ترکیه در آسمان اروپا/ عکس

آنکارا می‌گوید قصد دارد در سال‌های آینده، نسخه‌ای از هورجت را که توانایی بلند شدن از روی ناوهای هواپیمابر داشته باشد به تولید برساند.

نیروی هوایی اسپانیا قصد دارد تا سال 2028 از این هواپیماهای جدید برای آموزش خلبان‌های جنگنده‌های مک‌دانل داگلاس اف/ای-18 هورنت و یوروفایتر تایفون خود استفاده کند.

ترکیه در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری روی صنعت هوایی خود توانسته‌ است در ساخت هواپیماهای آموزشی و پهپادها به موفقیت دست پیدا کند. در میان مشتریان بالقوه هورجت، آذربایجان، اسپانیا و کانادا قرار دارند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان