تهوع در المپیک، استفراغ در رود سن!

تعداد قابل توجهی از ورزشکاران مسابقه سه گانه در جریان ماده شنا ترای اتلون در رودخانه سن مسموم شدند.

تهوع در المپیک، استفراغ در رود سن!

سعید آقایی؛ رقابتهای ترای اتلون یا سه گانه به عنوان یکی از جذابترین و مهمترین مسابقات المپیک چالش های بسیاری را در المپیک پاریس به همراه داشت. 
این رشته یکی از نمادهای شعار المپیک محسوب می شود، با تصمیم کمیته برگزاری مسابقات در رود سن برگزار شد اما شرایط حاکم بر پاریس و وضعیت نابسامان رودخانه سن این مسابقات را تا آستانه لغو پیش برد. 
در هفته های پیش از آغاز المپیک چالش اصلی بر سر آلودگی آبهای رود سن بود و با تمهیدات ویژه پاریسی ها سرانجام آلودگی آب کاهش یافت و به حد استاندارد رسید تا مسابقات طبق برنامه قبلی در رودخانه سن برگزار شود. 
با این وجود وضعیت نابسامان جوی در آستانه برگزاری المپیک دوباره آلودگی را به آبهای سن بازگرداند. 
طبق برنامه قبلی مسابقات سه‌گانه در المپیک 2024 شامل شنای 1.5 کیلومتری در امتداد رودخانه سن پاریس، مسابقه دوچرخه‌سواری 40 کیلومتری و دوی 10 کیلومتری بود اما شرایط بد آب و هوایی و بازگشت آلودگی به رودخانه سن این مسابقات را به تعویق انداخت. مسابقه شنای سه‌گانه به دلیل کیفیت پایین آب رودخانه سن با چند روز تاخیر برگزار شد. مشکل به قدری جدی بود که کمیته برگزاری مسابقات حتی گزینه جایگزینی مسابقات سه‌گانه با دواتلون را در نظر گرفت. اما در نهایت رقابت به شکل استاندارد برگزار شد.
با این وجود آلودگی رودخانه سن به اندازه ای، زیاد بود که مشکلات جدی برای ورزشکاران این رشته به همراه داشت و تعداد قابل توجهی از آنها در جریان ماده شنا ترای اتلون در رودخانه سن در اثر نوشیدن ناخودآگاه آب مسموم شده بودند.
تایلر میسلاوچوک ورزشکار کانادایی درست در خط پایان در پخش زنده بالا آورد و استفراغ کرد!  اکاترینا شابالینا قزاقستانی حتی نتوانست به خط پایان برسد  و پس از پایان مرحله شنا در نخستین دور مسابقه دوچرخه‌سواری شروع به استفراغ کرد! 

تهوع در المپیک، استفراغ در رود سن!


شرایط بد و افتضاح رودخانه سن سبب شد تا ورزشکاران سه گانه المپیک از شرایط مسابقه به شدت انتقاد کنند. 
تایلر میسلاوچوک ورزشکار سه‌گانه کانادایی جزئیات تکان دهنده‌ای از عملکرد خود در بازی‌های المپیک 2024 پاریس فاش کرد. میسلاوچوک که در سه‌گانه المپیک پاریس شانزدهم شد، گفت: من نیز مانند بسیاری دیگر از ورزشکاران در طی مسافت شنا حالت تهوع را تجربه کردیم. شاید برای قهرمانی نیامده بودم، اما مسابقه را تا آخر طی کردم.
در ادامه شارون ون راووندال قهرمان هلندی ترای اتلون المپیک 2016 پستی همراه با یک عکس جالب و کنایه آمیز در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرد که گولوم از فیلم ارباب حلقه‌ها را در حال ایستادن تا کمر در آب رودخانه سن نشان می‌دهد!  ون راووندال در این پست نوشت: 9 روز مانده تا ما این‌گونه از آب بیرون بیاییم!

251 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان