بهای سکه و طلا بالا رفت اما حبابی در کار نبود/ تمام بهتر چقدر گران شد؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به نوسانات افزایشی نرخ ارز و از سوی دیگر افزایش ۴٧ دلاری قیمت جهانی طلا که افزایش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی را به دنبال داشت، تاکید کرد که این افزایش در پی تغییرات در پارامترهای موثر بر بهای سکه و طلا بوده است؛ چراکه حباب سکه به نسبت ابتدای هفته تغییری نداشته است.

بهای سکه و طلا بالا رفت اما حبابی در کار نبود/ تمام بهتر چقدر گران شد؟

به گزارش خبرآنلاین،محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، باتوجه به تحولات سیاسی در سطح جهان و مسائل داخلی، قیمت جهانی طلا افزایش 4٧ دلاری را تجربه کرده و هر اونس طلا به ٢4٣٣ دلار رسید. 

ایسنا در خبری نوشت:نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، ادامه داد: از سوی دیگر نوسانات نرخ ارز در داخل به انضمام افزایش 4٧ دلاری بهای اونس جهانی طلا سبب شد که قیمت سکه و طلا به نسبت ابتدای هفته با تغییرات افزایشی همراه باشد.

این کارشناس بازار سکه و طلا اعلام کرد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و 55٠ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به 4٢ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با رشد یک میلیون تومانی بها در پایان هفته به ٣٨ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان افزایش بها داده است. در آخرین معاملات پایانی هفته، نیم سکه و ربع سکه نسبت به ابتدای هفته هر یک افزایش ٧5٠ هزار تومانی قیمت را تجربه کرده و به ترتیب نیم سکه ٢٣ میلیون و 6٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١5 میلیون و 6٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٣٠٠ هزار تومان افزایش بها نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات  روز پنجشنبه، هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شده است. 

وی افزود: هر مثقال طلای ١٧ عیار با افزایش ٨45 هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، به ١5 میلیون و 465 هزار تومان رسید و هر گرم طلای ٢٨ عیار نیز با رشد ١٧٩ هزار تومانی، سه میلیون و 5٧٠ هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

کشتی‌آرای در پایان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: افزایش قیمت سکه و طلا براساس پارامترهای موثر (افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت طلای جهانی) اتفاق افتاده و تنها هشت میلیون و ١٠٠ هزار تومان از قیمت هر سکه، حباب است. حباب سکه در این هفته تغییر چندانی نداشته و همچنان در محدوده ٨.١ میلیون تومان قرار دارد. 

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان