امام جمعه اردبیل: وعده صادق دوم شدیدتر خواهد بود؛ ترور هنیه اعلان جنگی صریح به ایران بود/ امام جمعه قم: خون خواهی ایران محاسبات دشمن را بهم می‌ریزد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی موسوم به اسرائیل پس از حدود ۹ ماه جنگ در غزه و با مشاهده شکست در برابر اهالی بی‌سلاح آن منطقه، به ترور شهید اسماعیل هنیه پناه برد که خود را بی‌آبرو کرد.

امام جمعه اردبیل: وعده صادق دوم شدیدتر خواهد بود؛ ترور هنیه اعلان جنگی صریح به ایران بود/ امام جمعه قم: خون خواهی ایران محاسبات دشمن را بهم می‌ریزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای اردبیل با اشاره به ترور شهید هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهار کرد: ترور و ترس از میدان با هم عجین هستند و ترور، اعتراف صریح به شکست است.

وی افزود: ترور یکی از فرماندهان بزرگ حزب‌الله لبنان، فواد شکر در بیروت و رئیس دفتر سیاسی حماس، اسماعیل هنیه در تهران برای جبران شکست در باریکه غزه و تراشیدن نوعی دستاورد برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: بین آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی در جریان سفر اخیر نتانیاهو به آن کشور توافقی صورت گرفت، مبنی بر اینکه برای حفظ آبروی اسرائیلی که 9 ماه در غزه به طور کامل شکست خورد، موضوع ترورها (که پیش‌تر با همکاری موساد و سیا روی آن کار کردند) عملیاتی گردد تا دستاوردی برای نتانیاهو درست کنند.

وی اضافه کرد: شهید هنیه در تمام سفرهایش به کشورهای گوناگون زیر نظارت سی.آی.ای بود و هر وقت می‌خواستند، می‌توانستند او را ترور کنند؛ دولت قطر هم از همپیمانان آمریکاست و هنیه در آنجا اقامت داشت و این پرسش مطرح است که چرا او را در ایران ترور کردند.

عاملی با اشاره به 2 نظریه در این زمینه تشریح کرد: دیدگاه نخست این است که دولت‌های همپیمان از آمریکا خواستند که در کشورشان این ترور انجام نشود و دولت آمریکا هم به قطر و به یک کشور بزرگ اسلامی همسایه در منطقه اطلاع داده بود که می‌خواهند هنیه را ترور کنند و آنها نپذیرفته بودند در خاکشان انجام شود.

وی ادامه داد: دیدگاه دوم این است که از روی عمد ایران را انتخاب کردند تا ما را گرفتار کنند؛ زیرا هم اهانت به ایران است و هم ایران را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهد و از همین رو واکنش ایران باید بسیار حساب شده باشد، نه فوری و از روی احساسات و باید به اینکه نکته توجه شود که هر 2 ترور در تهران و بیروت نتیجه تشویق اعضا کنگره در هفته گذشته است.

امام‌جمعه اردبیل عنوان کرد: تمام اطلاعات ترور از سوی آمریکا به اسرائیل داده شده بود و سر مار در آمریکاست؛ زیرا پس از دیدار نتانیاهو از آمریکا خشونت، وحشی‌گری و وقاحت اسرائیل خیلی بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که هنیه هفت بار به ایران آمده و با رهبر معظم انقلاب هم ملاقات کرده است، حتی او در مراسم تشییع شهید رئیسی حضور یافت و سخنرانی غرایی نیز انجام داد و این پرسش مطرح است که چرا آن هنگام این ترور انجام نشد.

آیت‌الله عاملی گفت: این ترور نتیجه توافق نتانیاهو با سران آمریکا در سفر اخیرش به آن کشور است و بر همین اساس جنایت و ریخته شدن خون حدود 40 هزار انسان بی‌گناه در غزه در کل بر عهده آمریکا است که با این اقدام‌ها علیه مسلمان‌ها به صراحت اعلان جنگ داده است؛

وی با اشاره به اینکه نفس تشویق نتانیاهو از سوی اعضای مجلس کنگره و سنای آمریکا نوعی اعلان جنگ و دهن کجی بزرگی به عرب‌ها و مسلمان‌ها بود، افزود: باید در مورد ترور شهید هنیه در تهران به این نکته توجه داشت که آن اقدام نقض قانون‌ها و پیمان‌های بین‌المللی، زیر پا گذاشتن قطعنامه‌های شورای امنیت، نقض منشور ملل متحد و در واقع اعلان جنگی صریح به ایران بود.

وی گفت: اسرائیل یقین کند از خون شهید هنیه و حاج محسن ده‌ها و صدها هنیه و حاج محسن درست خواهد شد، چنان که خود هنیه پرورش و تربیت یافت؛ اسرائیل روستای محل زندگی او را ویران و غصب نمود و به شهرک‌های صهیونیستی تبدیل کرد، او که در اردوگاه به دنیا آمده و این ظلم فاحش را دیده بود، به آن اسماعیل هنیه مبارز تبدیل شد.

امام‌جمعه اردبیل تصریح کرد: اسرائیل تردید نکند که صدها کابوس در این زمینه برایش درست خواهد شد؛ ترور شهید هنیه برای آنها تنها یک فایده داشت و آن به لرزه درآمدن اسرائیل با وعده صادق دوم است که به مراتب شدیدتر از اولی خواهد بود.

وی افزود: اسرائیلی‌های اشغالگر در تل‌آویو برای شهادت اسماعیل هنیه جشن گرفته بودند و حلوای شادی پخش می‌کردند که به آنها باید گفت، دهن خود را شیرین نکنید و عجله نداشته باشید که خمیر این حلوا با زهرمار درست شده و پشیمانی بزرگ در راه است.

عاملی عنوان کرد: اروپا و آمریکا نه ترور را محکوم کردند و نه نقض تمامیت ارضی ایران را که نشان می‌دهد دنیا مبتلابه معیارهای دوگانه شده است؛ سکوت آنها تمام هویت لیبرالیستی و قانون اساسی آنها را زیر سوال برد، آنها با این فضاحت از هویت لیبرالیستی خود استعفا دادند و طبل رسوایی این اندیشه با صدای بلند نواخته شد.

وی اضافه کرد: آمریکا نیز در این میان با پر رویی تمام اعلام کرد که سه ماه روی موضوع ترور هنیه کار شده بود که این عبارت نشان می‌دهد آمریکا تبدیل به یک تروریست دولتی بزرگ شده و جای تاسف است که دنیا مبتلابه نیروهای شر گردیده و البته شرارت این اشرار عطش دنیا را به مصلح جهانی روز به روز بیشتر می‌کند و ما اینها را به فال نیک می‌گیریم.

امام جمعه قم: خون خواهی ایران در ترور هنیه محاسبات دشمن را بهم می‌ریزد

همچنین بنابر روایت ایسنا، سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه قم که امروز 12 مردادماه در مصلای قدس این شهر برگزار شد، گفت: چهارشنبه 17 مردادماه روز خبرنگار است که این روز را گرامی می‌داریم، عزیزانی که تلاش می‌کنند به جا و به موقع اخبار لازم را به مخاطبان بدهند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: لازمه خبرنگار خوب، داشتن علم، تجربه و جسارت است تا در کنار این‌ها با استفاده از 4 اصل صداقت، سرعت، صحت و دقت موفق عمل کند.

سعیدی با اشاره به نقش برجسته خبرنگاران در جنگ غزه، گفت: این روزها در وقایع جبهه مقاومت به خصوص در سرزمین‌های اشغالی، خبرنگاران جان خود را برای انعکاس اخبار به دنیا فدا می‌کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مناسبت شهادت هنیه فرمودند رژیم صهیونیستی مهمان ما را در خانه ما به شهادت رساند ولی مجازات سخت را برای خود فراهم کرد و خون خواهی او را وظیفه خود می‌دانیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند در برابر خونی که ریخته شده باید خونی در سرزمین‌های اشغالی بر زمین ریخته شود و در وعده صادق هدف قدرت‌نمایی بوده اما امروز خون‌خواهی است و دشمن بداند ایران تصمیمی خارج از محاسبات نتانیاهو و آمریکا خواهد داشت.

خطیب جمعه قم در پایان گفت: اسرائیل بداند این بار تصمیم ایران محاسبات دشمن را بهم می‌ریزد که تصور آن را هم نخواهند کرد.

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان