ماجرایی غیر المپیکی در بوکس المپیک!

خبرنگار ایتالیایی اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بوکسورهای ایتالیایی پیش از این از شرایط ایمان خلیف اطلاع داشتند.

ماجرایی غیر المپیکی در بوکس المپیک!

ایمان گودرزی؛ یکی از خبرساز ترین اتفاقات المپیک مربوط به رشته بوکس زنان بود. این داستان زمانی آغاز شد که خلیف توانست با موفقیت برابر این حریف ایتالیایی در مبارزه‌ای که تنها 46 ثانیه به طول انجامید به پیروزی برسد و مجوز حضور در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات المپیک در وزن 66 کیلوگرم را به دست آورد. جنجالی‌ترین اتفاق در این مبارزه زمانی رخ داد که کارینی به سمت مربی‌اش رفت تا به او اطلاع دهد که دیگر تصمیمی برای ادامه مبارزه ندارد و بارها این عبارت را تکرار کرد که «منصفانه نیست» تا به اتهاماتی که درباره ایمان خلیف و رد شدنش در تست‌های جنسیتی مطرح شده بود دامن زده باشد.

حمایت یک ایتالیایی از خلیفه!

آندره‌آ ویانلو خبرنگاری ایتالیای در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در حمایت از خلیفه نوشت: «ایمان خلیف با بوکسورهای ایتالیایی ما در آسیسی تمرین کرده بود و هیچ یک از آنها اعتراضی نداشت. این داستانی غم‌انگیز و غیرالمپیکی است.» بسیاری از هواداران الجزایری و همچنین ریاض محرز و اسماعیل بن ناصر در طول چند روز گذشته حمایتشان را از این ورزشکار اعلام کردند. کمیته ملی المپیک الجزایر هم با انتشار بیانیه رسمی نسبت به این حواشی واکنش نشان داد و حمایتش را از این ورزشکار ابراز کرد. از رسانه‌های معتبر در سراسر دنیا هم این جنجال را پوشش دادند و مدعی شدند که او پیش از این هم در بسیاری از مسابقات شرکت کرده بود اما شاید مشکل مربوط به سطح تستوسترون بالای او باشد که این احتمال را ایجاد می‌کند که شرایط مبارزه برابر از بین رفته باشد.

جالب است بدانید که خلیف جایزه بهترین ورزشکار الجزایری سال 2021 و 2022 را به خود اختصاص داد اما از مسابقات جهانی بوکس سال گذشته به دلیل رد شدن در آزمایش «صلاحیت جنسیتی» کنار گذاشته شد.

واکنش کمیته بین‌المللی المپیک

نهاد حاکم بر ورزش جهان در بیانیه‌ای از بوکسور الجزایری حمایت و بر قانونی بودن حضور او در بخش زنان المپیک حمایت کرده است. در بیانیه IOC آمده است: «تمام ورزشکارانی که در رقابت‌های بوکس المپیک شرکت دارند، طبق معیارهای قانونی تأیید صلاحیت شده و واجد شرایط حضور در این مسابقات هستند که شامل معیارهای پزشکی تعریف شده توسط  کمیته بوکس رقابت‌های المپیک 2024 پاریس می‌شود. همچون ادوار قبلی مسابقات المپیک، جنسیت و سن ورزشکاران حاضر بر اساس اطلاعات مندرج در گذرنامه آنها صورت گرفته است.»

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان