رحیم پور ازغدی: کسی که ادعای مذهبی بودن دارد اما به مرگ بر و درود بر قائل نیست شیعه نیست/برخی حزب اللهی ها فقط پشت جبهه مشغول دعا و سینه زنی بودند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بدون شناخت گذشته نمی‌توان آینده را ساخت، بنابراین پیش از هر اقدامی ابتدا تامل داشته باشید که وارث چه کسانی هستید.

رحیم پور ازغدی: کسی که ادعای مذهبی بودن دارد اما به مرگ بر و درود بر قائل نیست شیعه نیست/برخی حزب اللهی ها فقط پشت جبهه مشغول دعا و سینه زنی بودند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آیین اختتامیه نخستین کاروان دانشجویان شرکت کننده در طرح حامیم که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاها برگزار شد، خطاب به جوانان و دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی گفت: بدون شناخت گذشته نمی توان آینده را ساخت، بنابراین پیش از هر اقدامی ابتدا تامل داشته باشید که وارث چه کسانی هستید؟ فعالان دانشگاهی نسل قبل از شما، یا در جبهه ترکش می خورند یا پشت جبهه، چاقو، یا ناسزا می شنیدند و یا در کردستان و سیستان به دست کومله ذبح می شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به هزینه هایی که انبیا و اولیا تا پای جان برای دین پرداختند، ادامه داد: ما اغلب هنگامی سراغ فعالیت فرهنگی سیاسی می رویم که همه آینده مان، تضمین و حوائجمان و مشکلاتمان مرتفع باشد در صورتی که اگر در این مسیر مزاحم کسی نیستیم، کتک نمی خوریم، ناسزا نمی شنویم و دشمن نداریم، یعنی خاصیت نداریم و مقابل هیچ باطل، ضدارزش، فساد و بی عدالتی نایستاده ایم. بهشت، محفوف در رنج هاست پس هرگاه جاده زندگی مان صاف بود بدانیم در حال حرکت به سمت بهشت یا بهتر بگوییم، عبودیت نیستیم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که می فرمایند هرکه از خدا توفیق بخواهد اما عرق نریزد و خطر و تلاش نکند خودش را مسخره کرده است، تاکید کرد: مذهب گل و بلبل و بدون وظیفه و مسئولیت، تخدیر کننده و افیون توده ها و  بسیار خطرناک است؛ اگر هر سال حج، عتبات عالیات و مشهد می رویم ولی تغییر در رفتار و زندگی مان اتفاق نمی افتد، هیچ سودی ندارد؛ به جای این همه زیارت به رهنمودهایشان عمل کنیم.

وی با تاکید براینکه اصل معرفت دین و اطاعت اهل بیت، در همراهی محبت با عمل است نه صرف ادعا، افزود: در این سال های پس از انقلاب، از حزب اللهی های به دور از درک و معرفت که برخیشان هم مسئولیت گرفتند، چه ها که نکشیده ایم؛ یا به جبهه نمی آمدند یا همان پشت جبهه مشغول دعای کمیل و سینه زنی می ماندند و پا به عملیات نمی گذاشتند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که می فرمایند حب ما اهل بیت(ع) نجات بخش است، خاطرنشان کرد: منظور حضرت، حب واقعی است؛ آنچه انسان را نجات می دهد، نه فقط اظهار و ادعای محبت بلکه خود حب است که به دنبال خود مسئولیت و بها دادن می آورد.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: حب هرگز جای عمل صالح را نمی گیرد؛ نمی شود هر کار دلمان خواست انجام دهیم و هر طور خواستیم زندگی کنیم بعد بگوییم چون محب اهل بیت(ع) هستیم نجات می یابیم، بنابراین سرمایه دارانی که خود را محب می دانند اما حق فقرا را نمی‌دهند یا کسانی که عاشقانه در پیاده روی اربعین شرکت می کنند ولی اهل نماز نیستند، در واقع محب هم نیستند.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت خود انتقادی، ارزیابی و حساب کشی از خود، گفت: فرد یا جامعه ای که از خود حساب نکشد محکوم به شکست است. کسی که رسیدگی به ضعفا (اعم از ضعفای مالی، فرهنگی، اجتماعی و...) ندارد، به فکر خدمت به خلق نیست، ادعای مذهبی بودن دارد اما موضع نمی گیرد؛ نه به «مرگ بر» قائل است نه به «درود بر»، با همه موافق یا با همه مخالف است، در بهترین حالت، محب اهل بیت(ع) است نه شیعه ایشان. یادآور می شود مرحله استانی سومین دوره طرح ملی توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی(حا میم)، مرداد و شهریورماه جاری با حضور هفت هزار دانشجوی منتخب طرح از سراسر کشور به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان