ببیند ؛ حضور مجتهد اصفهانی در زورخانه

آیت‌الله مرتضی مستجابی می‌گوید: «زورخانه جای عبادت است، نگذارید چراغش خاموش شود!»

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، تصاویری از آیت‌الله مرتضی مستجابی را در زورخانه می‌بینید.

این عالم بزرگ اصفهانی هم‌زمان با تحصیلات حوزوی و فعالیت‌های علمی و مذهبی، به ورزش زورخانه نیز می‌پردازد و به همین علت از او به‌عنوان مجتهدی پهلوان یاد می‌شود.

بزرگداشت آیت‌الله مستجابی عصر امروز در تهران برگزار می‌شود. درباره او اینجا را بخوانید.

آیت‌الله مستجابی در خاطراتی درباره نسبت خود با ورزش پهلوانی می‌گوید:

«بعضی از علمای سابق پهلوان بودند که یکی از آنها پدر من بود. 16 سال داشتم که پدرم 14 فن کشتی را در خانه به من یاد داد.
در آن زمان خیلی دوست داشتم به زورخانه بروم اما چون بچه بودم به من اجازه نمی‌دادند و به حساب پدرم من را به زورخانه علی قلی آقا راه دادند. یک سال تمام روی سکوها به عنوان تماشاچی حاضر می‌شدم. یک روز مرحوم پهلوان نعمت‌الله یک لنگ آورد و گفت می‌توانی این لنگ گره بزنی من هم جواب دادم بله. گفت گره بزن و برو داخل گود. آن لحظه که وارد گود زورخانه شدم مثل این بود که وارد بهشت شده‌ام.
وقتی ورزش تمام شد رسم بود افراد به صورت دو نفر دو نفر با هم سرشاخ می‌شدند. هم برای زورآزمایی و هم برای تبادل فنون با یکدیگر. پهلوان نعمت‌الله به مرحوم حاج اکبر حاج‌رسولی‌ها که پهلوان نبود ولی کشتی‌گیر خوبی بود گفت به این پسر فن یاد بده. این بنده خدا نمی‌دانست من فن بلدم. وقتی سرشاخ شدیم به یک‌باره زیر حاج اکبر را گرفتم که تعجب همگان را در برداشت. چشم‌ها خیره شد و من متوجه شدم که اشتباه کردم!
پای حاج اکبر را گرفتم و گریه کردم و الان هم با 94 سال سن گریه می‌کنم که چرا بی‌ادبی کردم. یکی از صفات عالی ورزش باستانی ادب است!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان