نحوه خشک کردن بامیه با روش اصولی

خشک کردن بامیه ها کاری بسیار ساده ای می باشد و هر فردی به تنهایی در خانه خود می تواند بدن هیچ دستگاهی این کار را انجام داده و از استفاده کردن این مورد در غذا های خود لذت ببرد.

نحوه خشک کردن بامیه با روش اصولی

خشک کردن مواد غذایی در خانه یکی از کار هایی می باشد که بسیاری از خانم ها این کار را انجام می دهند. این مورد را به یاد داشته باشید که خشک کردن هر نوع مواد غذایی می تواند اصول مخصوص به خود را داشته باشد و اگر از این اصول ها پیروی نمایید می توانید اطلاعاتی بسیار خوب داشته و این کار ها را بهتر و سریع تر انجام دهید. خشک کردن بامیه در خانه را در این بخش به شما آموزش می دهیم و شما خواهیم گفت که چطور می شود بامیه پودری را در خانه تهیه کرد و از استفاده از این مورد در غذا های خود نهایت لذت را ببرید.

نحوه خشک کردن سبزیجات در خانه

خشک کردن بامیه با اصول درست

بامیه ها یکی از خوشمزه ترین سبزیجاتی می باشد که شما می توانید در آش ها و خورشت ها از این مورد استفاده کرده و از طعم خوب غذای خودتان لذت ببرید. البته که باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بامیه های تازه در همه سال یافت نمی شود ولی شما می توانید با استفاده از روش خشک کردن این ماده را در تمامی ماه های سال در خانه تان داشته باشید. برای این که بتوانید بامیه خشک را در خانه تان نگهداری نمایید نیاز است تا مراحلی را به ترتیب طی کنید و مهم ترین نکات این مراحل را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اولین مرحله

  • در مرحله اول نیاز است تا بامیه های سالم و تازه ای را تهیه کنید.
  • دقت داشته باشید که بامیه ها سالم بوده و آفت زده نباشد.
  • بامیه های تازه دارای رنگ سبز مایل به روشن بوده و کرکی روی بامیه های تازه تشکیل نشده است.
  • یادتان باشد که بامیه های زرد و لک زده برای خشک کردن مناسب نمی باشد و در نهایت می تواند طعم بدی به غذا های تان بدهد از این رو سعی کنید نوعی از بامیه را که دارای ویژگی های سالمی می باشند انتخاب نمایید.

دومین مرحله

  • مرحله دوم در خشک کردن بامیه ها این است که ساقه آن ها را جدا کنید.
  • جدا کردن این بخش ها اهمیت زیادی در مراحل آماده سازی برای خشک کردن دارد و باید بدانید که بافت این ساقه ها بسیار ضخیم بوده و بافت خوبی ندارد.
  • همچنین باعث می شود تا بامیه ها دیر تر خشک شوند ولی شما با جدا کرد این بخش ها می توانید مانع از این مورد شده و بامیه های تان سریع تر خشک می شوند.

سومین مرحله

  • بعد از این که این کار را انجام دادید باید بامیه ها را شسته و آن ها را روی یک دستمال تمیز و خشک پهن کنید.
  • در واقع شما در این مرحله کارتان تمام می شود و باید بگذارید تا بامیه ها خودشان در هوای آزاد خشک شود.
  • برای این که روی آن ها پشه و یا سایر حشرات نشیند باید روی آن ها را توری کشیده و یا در ظرف های مخصوص خشک کردن میوه ها و سبزیجات این مورد را قرار دهید.

روش سنتی خشک کردن بامیه ها

روش سنتی برای خشک کردن بامیه

  • در گذشته های نه چندان دور این مورد را به راحتی و تنها با به نخ کشیدن خشک می کردند.
  • به یاد داشته باشید که این کار باعث می شود تا بامیه ها به راحتی خشک شده و این کار به صورت یکنواخت انجام می شود.
  • برای این کار کافی است تا بعد از این که بامیه ها را شستید و ساقه آن ها را جدا کردید یک نخ و سوزن برداشته و سوزن را از سر بامیه ها رد کرده و از طرف دیگر آن خارج نمایید.
  • این کار را تا زمانی که نخ شما اجازه می دهد انجام داده و بعد از این مورد دو سر نخ را به هم وصل کرده و در نهایت آن را از میخ آویزان کنید.

نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که باید بین هر دو عدد از بامیه ها مقداری فاصله قرار داده و با این کار جریان هوا را به خوبی از میان آن ها عبور داده و برای خشک کردنشان زمان زیادی نیاز نخواهد بود.

عوامل مرتبط با خشک شدن بامیه

خشک شدن بامیه ها به عواملی مانند دمای محیط و میزان رطوبت موجود و همچنین میزان قطر بامیه ها بستگی دارد و باید بدانید که بامیه هایی که به نخ کشیده اید ممکن است بین 4 الی 10 روز خشک شده و برای این که بدانید این بامیه ها به خوبی خشک شده اند یا خیر نیاز است تا یکی از آن ها را از نخ در بیاورید و اگر با این کار تمامی بامیه پودر شد می توان گفت که به خوبی خشک شده است ولی اگر بخش هایی از این بامیه سالم ماند زمان برای خشک شدن کامل نیاز خواهد داشت.

نگهداری از بامیه ها بعد از خشک شدن

نحوه نگهداری از بامیه های خشک شده

نگهداری از بامیه های خشک شده بسیار ساده می باشد و برای این کار باید نکاتی را رعایت کنید و این نکات عبارت اند از :

  • بامیه ها را در دمای محیط قرار داده و دور از نور خورشید این موارد را نگه داری کنید.
  • بامیه ها را می توانید برای مدت زمان طولانی درون یخچال نگه داری کنید و نگران خراب شدن این مورد نباشید.
  • بامیه های خشک شده را باید در مکانی خشک و به دور از نور خورشید نگه داری کنید.
  • بامیه هایی که از نخ آویزان کرده اید را نیز باید دور از آفتاب نگه دارید و این که بامیه ها در نور خورشید سریع تر خشک می شوند درست است ولی باید بدانید که این نور خورشید می تواند باعث از بین رفتن ویتامین های این مورد شده و در نهایت خواص بامیه به شدت کم خواهد شد.

نکات مهم در مورد بامیه ها

بامیه دارای فواید زیادی برای بدن می باشد و می تواند طعم خوبی به غذا های شما بدهد و در ادامه اطلاعاتی در این زمینه به شما می دهیم.

  • از پودر بامیه خشک شده برای لعاب دار کردن غذا ها استفاده می شود و هر زمانی که شما احساس کردید که غذای تان دارای آب زیادی می باشد بهتر است یک قاشق از این مورد را درون غذا بریزید.
  • پودر بامیه برای بدن نیز فوایدی دارد و باعث پیشگیری و کنترل کردن دیابت، از بین بردن یبوست و بهبود عملکرد قلب و مغز خواهد شد.
  • در حین خشک کردن بامیه ها دقت داشته باشید زیرا اگر مقداری از این پودر ها خیس باشد باعث می شود تا تمامی بامیه های خشک شده که در یک ظرف می باشند کپک بزند.
  • اگر به دستگاه غذا ساز و یا آسیاب دسترسی ندارید نیاز است تا با هاون این بامیه های خشک شده را پودری کرده و درون شیشه گذاشته در یخچال بگذارید.
  • برای این که کیفیت این  مواد خشک شده بهتر باشد بهترین راه این است که از بامیه های تازه و سالم استفاده نمایید.

خشک کردن بامیه

خشک کردن بامیه کار بسیار ساده ای بوده و هر فردی می تواند در خانه اش این کار را انجام دهد از این رو در ادامه اطلاعات دیگر در مورد خشک کردن پسته در خانه، خشک کردن سیر در خانه  و خشک کردن فلفل در منزل را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم و شما می توانید با کلیک کردن بر روی این لینک ها اطلاعاتی بسیار خوب نیز در این زمینه ها کسب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان