هشدار اسنودن درباره استفاده از بیت‌کوین

«ادوارد اسنودن»، افشاگر و کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، طی سخنرانی خود در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ درباره مشکلات سیاسی و مسائل مربوط به حریم خصوصی در معاملات رمزارزها صحبت کرد.

هشدار اسنودن درباره استفاده از بیت‌کوین

به گزارش خبرآنلاین، اسنودن می‌گوید که برخلاف تصور عمومی، تراکنش‌های بیت‌کوین کاملاً ناشناس نیستند و می‌توان آن‌ها را ردیابی کرد که برای حریم خصوصی افراد خطر محسوب می‌شود.

به نقل از دیجیاتو،‌ ادوارد اسنودن در سخنرانی جدید خود گفت به‌رغم تصور غلط رایج مبنی بر اینکه نقل‌وانتقالات بیت‌کوین ناشناس است، بیشتر تراکنش‌ها را می‌توان از طریق صرافی‌های قانونی ردیابی کرد. این امر می‌تواند اطلاعات حساسی از کاربران را نشان دهد. اسنودن گفت: «تراکنش‌های بیت‌کوین خصوصی نیستند و همه شمایی که اینجا هستید این مسئله را به‌طورکلی می‌دانید؛ چون حالا ما در سال 2024 هستیم و دیگر سال 2013 نیست که بگوییم بیت‌کوین کاملاً ناشناس است و واحد پول مجرمان محسوب می‌شود... واقعیت این است که تراکنش‌های بیت‌کوین دائمی و عمومی هستند و می‌توان رد آن‌ها را زد و پیوندشان را [با افراد] تشخیص داد.»

اسنودن در سخنرانی خود گفت: «وقتی آن‌ها تاریخچه تراکنش شما را داشته باشند، تاریخچه زندگی شما را نیز خواهند داشت، می‌دانند چه می‌خوانید، چه چیزی می‌خرید، برای چه کسی [بیت‌کوین] می‌فرستید، از چه کسانی حمایت مالی سیاسی می‌کنید؛ همه این‌ها در دسترس آن‌هاست. آن‌ها می‌توانند تفکر و روابط شما را استنتاج کنند.»

او هشدار می‌دهد که پیامدهای این ردیابی تراکنش‌ها می‌تواند فراتر از بیت‌کوین باشد. وی می‌گوید که دولت‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی برای بهره‌برداری از این داده‌ها برای ایجاد پروفایل‌های فردی بدون اجازه افراد استفاده کنند. اسنودن پیش‌بینی کرد که ظرف 5 تا 10 سال، کلان‌داده‌ها می‌توانند از بلاکچین برای ردیابی هر جنبه از زندگی ما استفاده کنند و با توسعه مدل‌های پیش‌بینی‌کننده رفتار همراه شوند.

اسنودن خواستار افزایش تلاش‌ها برای ایمن‌سازی تراکنش‌های بیت‌کوین و محافظت از حریم خصوصی کاربران است. او هشدار می‌دهد: «زمان ما برای رفع این مشکل کم شده و عواقب نادیده‌گرفتن آن بسیار بدتر است.» او همچنین درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا گفت که صرف‌نظر از اینکه چه کسی نوامبر برنده شود، بعید است این روند تغییری بکند.

قیمت بیت‌کوین در چند روز گذشته حدود 18 درصد سقوط کرده و به پایین‌ترین سطح خود از فوریه (بهمن‌ماه) رسیده است.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان