زن زندگی آزادی، نتیجه چه مدل محدودیت‌های شرعی بود؟/ این قانون مسخره، ظلم به قانون است

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی کرمانی، به تشریح و نقد نگاه اجباری در مسائل دینی و اجتماعی پرداخت و گفت: مردم را با زور نمی‌توان به اسلام دعوت کرد.

زن زندگی آزادی، نتیجه چه مدل محدودیت‌های شرعی بود؟/ این قانون مسخره، ظلم به قانون است

به گزارش حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی کرمانی، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی، در گفتگویی مشروح با جماران، موضوعات مختلفی را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

گزیده پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ  از این گفت وگو را به شرح زیر می خوانید:

  • ضرورت رفع فیلترینگ موضوع روشنی است و همه می‌دانند و دکتر پزشکیان و دولت ایشان درصدد رفع محدودیت‌های نامعقول آن هستند. من در یک مقاله‌ای خواندم که قوانینی که مجلس وضع می‌کند باید با اندام ملت متناسب باشد و قانونی که جوشیده از حاق نیاز مردم نیست، به درد نمی‌خورد. برای نمونه قانونی درباره منع ماهواره وضع کردند که به اندازه‌ای مسخره است که ظلم به قانون است.
  • مردم را با زور نمی‌توان به اسلام دعوت کرد. درباره نوع رفتار گشت ارشاد بعد از جریان مهسا، نامه‌ای به مقام رهبری نوشتم که گشت ارشاد را منحل کنید. برای اینکه تظاهراتی که بعد از مرگ مهسا پیش آمد بر اثر فشار و زوری است که گشت ارشاد به وجود آورد. شنیدم که گشت ارشاد با نام دیگری می‌خواهد دوباره شروع به فعالیت کند. امروزه زوری که به خانم‌ها می گویند، باعث شده که بی‌حجابی رواج پیدا کند. بی‌حجابی مسأله‌ی بدی است و من با آن مخالف هستم اما مقصر وضعیت فعلی حجاب آن‌هایی هستند که سخت گرفتند، قانون بی‌خودی وضع کردند یا بدون قانون عمل کردند یا به زنان زور گفتند و به آنان توهین و جسارت کردند.
  • زنان شعار «زن زندگی آزادی» سردادند. شما می‌بینید این شعار در خیابان‌های تهران، کرمان و... تحقق پیدا کرده است و می‌بینیم زنان بدون حجاب بیرون می‌آیند. این شعار نتیجه سخت‌گیری‌ها، تندروی‌ها و محدودیت‌های خلاف عقل و شرع بود که به نام دین انجام دادند. «لا إِکْراهَ فِی الدِّین»‌(البقرة/256)، «فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِک‌»(آل‌عمران/159)، «لَسْتَ عَلَیْهِمْ بِمُصَیْطِر»(الغاشیة/22) «أَ فَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّی یَکُونُوا مُؤْمِنین‌»(یونس/99). خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید: تو مگر می‌خواهی مردم را به اکراه و زور مومن کنی؟ آن‌هایی که به زنان زور گفتند و در خیابان‌ها به خانم‌ها جسارت کردند، برخلاف آیه‌ی «أَ فَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّی یَکُونُوا مُؤْمِنین‌»(یونس/99) سیره پیامبر، علی بن ابی‌طالب و ائمه معصوم علیهم‌السلام عمل کردند. امیدوارم به لطف خدا شرّ این زورگوهای به ظاهر انقلابی‌ها که در واقع ضد انقلاب هستند از سر ملت دفع شود.
  • بر اساس آیه‌ای از قرآن، وقتی دیدی کسانی که «فی‌ خَوْضِهِمْ یَلْعَبُون‌»(انعام/91) هستند، از آن‌ها اعراض کن. می‌بینید عده‌ای جوان شاید کارهایی می‌کنند که شما نمی‌پسندید، با زور نمی‌شود کاری کرد، به همین دلیل باید با نصیحت وارد شوید. باید بدانیم که گرایش ضد اخلاق، ضد دولت، ضد روحانیت و ضد انقلابی که در بین جوانان است، معلول سخت‌گیری و تندی ما است. ما خواستیم با زور، مردم را به دیانت بیاوریم، اما آنان را از اصل دین فراری دادیم.
  • باید از این مسائل درس و عبرت بگیریم، باید متوجه باشیم که همه‌ی این کارها برخلاف پیامبر(ص) و حکم خدا بوده است، جلوتر از خدا و پیامبر(ص) رفتیم و کارهای ما برخلاف اصل انقلاب دیدگاه امام و آیت‌الله خامنه‌ای بوده است. همه این کارها باید کنار گذاشته شود و مقداری به مردم آزادی بدهند تا به مرور زمان، زنان بی‌حجاب با رغبت چادری شوند، به طرف نماز و انقلاب بیایند و راه راست را انتخاب کنند. به زور نمی‌توان عمل کرد؛ باید از گوش‌شان این را خارج کنند که به زور می‌توانند مردم را به طرف حجاب و نماز و اخلاق بکشانند. وقتی که مردم نان برای خوردن ندارند و می‌بینند که یک مشت گردن‌کلفت اموال‌شان را به غارت می‌برند، مسلم است که از انقلاب و دین رویگردان می‌شوند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان