گازرسانی به ۲۴روستای الموت در حال اجراست

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: منطقه الموت ۱۹۰ روستا دارد که ۱۴۱روستا گازدار شده و ۲۴ روستا در حال گازرسانی است.

گازرسانی به 24روستای الموت در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی حجتی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در آستانه روز خبرنگار در  تور رسانه‌ای این شرکت که با حضور تعدادی از خبرنگاران و با هدف بازدید از پروژه‌های در حال اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور منطقه الموت برگزار شد، گفت: استان قزوین850روستا دارد که از این تعداد 774روستا دارای قابلیت گازرسانی است و تاکنون 665روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

حجتی‌پور با بیان اینکه 13روستای استان نیز به‌زودی و هم‌زمان با هفته دولت از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند، گفت: روستاهایی سلیمان‌آباد، ایلان، چوثر، طاله، کلایه، هنیز، ویار، علین، فلار، قلعه، اسبک، اسماعیل‌آباد و کذلک با اعتباری بالغ بر 480 میلیارد ریال تا هفته دولت از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: با گازدار شدن این 13 روستا 549 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و تعداد روستاهای برخوردار از گاز استان در دولت سیزدهم به 119 روستا افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: با اتمام عملیات گازرسانی به این 13روستا تعداد روستاهای گازدار شده استان به 678 روستا افزایش پیدا کرده و درصد بهره‌مندی خانوار روستایی استان از 94 به 6/94 درصد می‌رسد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به 49 روستا در دست اجراست و پروژه گازرسانی به 27روستای استان در مرحله طراحی و تهیه پکیج قرار دارد.

حجتی پور در ادامه درخصوص گازرسانی به مناطق الموت توضیح داد: منطقه الموت 190 روستا دارد که 141 روستا گازدار شده و 24 روستا در حال گازرسانی است.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین بیان کرد: گازرسانی به روستاهای محور ورتوان شامل 7 روستا از جمله ورتوان موشقین، انگورازوج، سپوهین، جولاده، فلار و علین که روستای فلار و علین است در دست اجر بوده و بقیه روستاها گازدار شده‌اند.

وی افزود: اعتبار تمام شده در پروژه‌های الموت 301 میلیارد ریال بوده و پروژه 86 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گازرسانی به 24روستای الموت در حال اجراست

حجتی پور مطرح کرد: گازرسانی به روستاهای الموت شرقی محور آتان شامل 6 روستا آتان، هنیز، طاله، ایلان، کلایه و چوثر که روستای آنان گازدار شده و مابقی روستاها در هفته دولت گازدار می‌شوند که اعتبار تمام شده این پروژه‌ها 435 میلیارد ریال بود و پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای پراکنده الموت غربی شامل 8 روستا ویار، پراچان، لطر، کشرود، بازرگاه، تسکین، چنگالدشت و علندر که عملیات گازرسانی به همه روستاها در حال اجراست و اعتبار تمام شده این پروژه‌ها 200 میلیارد ریال بود و پروژه 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول بیان کرد: گازرسانی به روستاهای پراکنده الموت شرقی شامل 7 روستا آوه، جوتان، پرک، وناش بالا، وناش پایین سلیمان آباد و میانخانی که عملیات گازرسانی به همه روستاها در حال اجراست و اعتبار صرف شده این پروژه 344 میلیارد ریال بوده و پروژه 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

همچنین دو روستای تنوره و کلین به دلیل اتمام حجم پیمان نتوانسته‌اند پروژه را به اتمام برسانند.

گازرسانی به 24روستای الموت در حال اجراست

گفتنی است در این تور رسانه‌ای اصحاب رسانه استان قزوین از عملیات گازرسانی به روستاهای جوتان و یرک بازدید کرده و ضمن آشنایی با مراحل پیشرفت کار، با روستاییان از نزدیک گفتگو کرده و تغییرات ایجاد شده در روستاها پس از گازدار شدن از جمله مهاجرت معکوس، بازگشت خانوارها از شهر به روستا، رونق کسب‌وکار، راه‌اندازی واحدهای تولید و افزایش فرصت‌های اشتغال در روستاها و... را لمس کردند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان