اوکراین مدعی انهدام گسترده موشک‌ها و پهپادهای روسی شد؛ روسیه هنوز واکنشی نشان نداده است

مقامات اوکراینی از انهدام تعداد زیادی موشک بالستیک، کروز و پهپاد روسی خبر دادند. با این حال، روسیه تاکنون به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

رویترز به نقل از منابع اوکراینی مدعی انهدام دو موشک بالستیک «ام اسکندر»، دو موشک کروز «خا 59» و 15 پهپاد روسی در 24 ساعت گذشته شد.

به گزارش ایسنا، ادعای منابع اوکراینی درحالی صورت می‌گیرد که در تازه‌ترین گزارش یک خبرگزاری آمریکایی که با استناد به اظهارات شاهدان عینی نگاشته شده است، اواخر روز دوشنبه و پس از چندین انفجار در کی‌یف، در پایتخت اوکراین، آژیر حمله هوایی به صدا در آمده است.

رویترز در ادامه گزارش خود، ضمن پافشاری بر اظهارات شاهدان عینی نوشت: «اما با وجود شنیده شدن صدای انفجار، به گفته مقامات اوکراینی، پدافند هوایی در مقابله با تهدیدات موفقیت آمیز عمل کرده است.»

از طرفی، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روسیه در مجموع چهار موشک بالستیک اسکندر-ام علیه مواضع این کشور شلیک کرده است و بدون اینکه اعلام کنند چه اتفاقی برای دو موشک دیگر افتاده است، آنها مدعی انهدام 2 موشک بالستیک ام-اسکندر شدند.

«روسلان کراوچنکو»، فرماندار نظامی منطقه کی‌یف نیز در اظهاراتی گفت که هیچ ضربه مستقیمی به زیرساخت های مسکونی یا حیاتی گزارش وارد نشده است.

وی گفت که آوارهای ناشی از انفجار به پنجره‌های یک ساختمان مسکونی، یک ساختمان اداری و دو پمپ بنزین در منطقه آسیب رساندند.

«سرهی پوپکو»،  مسئول اداره نظامی پایتخت اوکراین نیز گفت که بر اساس گزارش‌های اولیه حملات شب گذشته روسیه کی‌یف خسارت یا تلفات جانی نداشته است.

مقامات کیف در بیانیه‌ای جداگانه نیز اعلام کردند که یگان‌های پدافند هوایی اوکراین در شهر و منطقه کی‌یف اطراف آن فعالیت می‌کنند.

فرماندار منطقه جنوبی «میکولائیف» نیز گفت: نیروی هوایی 13 پهپاد تهاجمی را بر فراز منطقه وی منهدم کرده است.

ادعای مقامات اوکراینی در انهدام موشک‌ها و پهپادهای روسی درحالی است که به تازگی، به اذعان رئیس‌جمهور این کشور، اوکراین در تلاش است تا کشورهای عضو ناتو را وادار به ایجاد ائتلافی کند که موشک‌های روسی را رهگیری کنند.

اوکراین مدت‌هاست که حامیان غربی خود را تحت فشار گذاشته تا در جنگ با روسیه درگیر شوند و پهپادها و موشک‌های این کشور را منهدم کنند اما با این حال هنوز این متحدان، پاسخ مثبتی به درخواست‌ کی‌یف نشان نداده و در تلاشند تا از رویارویی با روسیه خودداری کنند.

راشا تودی به نقل از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گزارش کرد: «کشورهای غربی همیشه نگران احتمال تشدید تنش بوده‌اند و ما در حال مبارزه با آن هستیم. دولت کی‌یف در حال بررسی امکانات فنی برای کشورهای همسایه جهت استفاده از هواپیماهای نظامی علیه موشک‌هایی است که به اوکراین حمله می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: «ما از حامیان اوکراین می‌خواهیم تا موشک‌های روسی را رهگیری کنند اما غرب شدیدا از رویارویی با روسیه می‌ترسد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان