روشی برای ذخیره گوشت تا ۱۵ سال

پلمارد، روستایی کوچک در شهر سنت میهیل فرانسه است که یکی از دامدارهای آن با استفاده از فرایندی به نام «خواب زمستانی» منحصربه‌فردترین گوشت دنیا را تولید می‌کند. این نوع گوشت تا ۱۵ سال باکیفیت می‌ماند.

روشی برای ذخیره گوشت تا 15 سال

نادیا زکالوند: «الکساندره پلمارد»، از ‌نسل ششم خانواده کشاورز، پرورش‌دهنده و قصابی در روستای پلمارد فرانسه است که از سال 1846 تاکنون در کار تجارت گوشت هستند. گوشت‌های تولیدی این خانواده از دهه 1990  به‌دلیل ابداع روش خاص تولید که پدربزرگ و پدر این خانواده روستایی به‌کار گرفتند، شهرت بالایی کسب کرد.

در روش ابداعی این خانواده، گوشت در محیط سرد منفی 43 درجه سلسیوس آزمایشگاه پیشرفته مزرعه‌ سنت میهیل قرار گرفته و در همان حال با هوای سرد دارای سرعت 120 کیلومتر در ساعت فریز می‌شود و اصطلاحا در حالت «خواب زمستانی» قرار می‌گیرد.  این روش از فرآوری گوشت باعث می‌شود کیفیت آن حداقل تا 15 سال بدون افت باقی بماند. درضمن هرچه محیط پردازش گوشت سردتر و سرعت فریز کردن آن بیشتر باشد، گوشت سال‌های بیشتری باکیفیت می‌ماند.

روشی برای ذخیره گوشت تا 15 سال

قیمت گوشت‌های 15 ساله این دامدار بسیار بالاست و مثلا، هر کیلوگرم استیک دنده آن 3200 دلارست.

این گوشت میان رستوران‌دارهای فرانسه طرفداران بسیاری دارد تا جایی‌که برای تهیه آن از ماه‌ها قبل در صف انتظار باقی می‌مانند. اما «پلمارد» گوشت خود را فقط به رستوران‌دارهای مطمئنی که ظرافت‌های استفاده از این گوشت را بدانند می‌فروشد.

منبع:

odditycentral

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان