اغواگری جنگ خواهانه روسیه: اسرائیل از کمبود مهمات رنج می برد!

آمریکا تنها در فضای نزدیک پیرامونی اسرائیل، ۹۵ پایگاه دارد؛ که از جمله برای پشتیبانی از اسرائیل، در امور لجستیک است.

عصرایران؛ دکتر یدالله کریمی پور- امروز 17 امرداد، خبرگزاری رسمی روسیه (اسپوتنیک) با استناد به سخنان یک دیپلمات ناشناس آمریکایی تیتر زده که:اسرائیل از کمبود مهمات لازم برای دفع حمله بزرگ ایران و حزب الله رنج می برد. سپس برای دلگرم کردن ایرانیان ادامه داده‌است: مشخص نیست که کشورهای همسایه اسرائیل، مانند ماه آوریل برای کمک به آن وارد عمل خواهند شد یا خیر.
 
دیروز نیز الجزیره گزارش داد که پوتین از رهبر ایران خواسته تا پاسخی محتاطانه به اسرائیل بدهد. هم چنین خواستار آن شده که ایران در پاسخ به اسرائیل از حمله به غیر نظامیان خودداری کند. چنین سخنان و خبرهایی اغواگری جنگی خوانده می شود و پیشینه دراز تاریخی دارد.
 
کی و کجا اسرائیل دچار کمبود راهبردی مهمات شده و چگونه چنین چیزی ممکن است!؟ بر پایه طرحنامه دفاعی اسرائیل(اشغالگر)، ارتش موظف است 9 ماه مهمات را برای دفاع ذخیره کرده باشد.‌ حتی این هم مهم نیست.‌ ایالات متحده موظف به تامین امنیت اسرائیل است. آمریکا تنها در فضای نزدیک پیرامونی اسرائیل، 95 پایگاه دارد؛ که از جمله برای پشتیبانی از اسرائیل، در امور لجستیک است.
 
بنگرید به پایگاه های پورگاس، یامبول، پلوودیفو اسیلیون بلعارستان. پترا، ویچنزا و رناتو ویچنزا در جنوب ایتالیا. پاتریوت، سرنیزه، بوهرینگ و عریفیجان در کویت. سارایوو، در بوسنی. مصیره، الغنم، خصیب و الفلالاج در سلطنت عمان، الفجیره، بندرسلمان، محرق و شیخ عیسی در بحرین. دمام، الهفوف، تبوک، ملک خالد، ریاض و الطائف، در عربستان. الدوحه، ام سعید، العدید در قطر و 32 پایگاه در آلمان، دهها پایگاه در امارات، جیبوتی،‌ کنیا، عراق و ترکیه.
 
آیا زاغه های این پایگاه ها به هنگام نیاز داشتن اسرائیل خالی و فانتزی می مانند؟! کدام کشور عربی همسایه ایران می توانند در برابر اراده واشنگتن بیطرف بماند؟! تا کنون کدامشان در عمل بیطرف مانده اند؟! اینها جز اغواگری جنگی روسیه نیست. به قول جمال عبدالناصر:  به روس ها اعتماد نورزید، آنها اگر کُتی هم به ما دادند، دستی از ما قطع می کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان