صنایع استان گلستان دارای ظرفیت بالایی هستند

قائم مقام وزیر صمت در مراسم افتتاح یک کارخانه تولید پروفیل واقع در شهرک صنعتی آق قلا که در قالب طرح توسعه انجام شد، گفت: کارخانجات استان گلستان از ظرفیت بالای تولید و صادرات برخوردار هستند.

صنایع استان گلستان دارای ظرفیت بالایی هستند

به گزارش خبرآنلاین سید مهدی فرحی که صبح چهارشنبه وارد گلستان شد ضمن حضور در مراسم افتتاحیه کارخانه تولید پروفیل آرش، از دو کارخانه دیگر واقع در گرگان نیز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: صنایع واقع در استان گردش مالی خوبی دارند و ضمن ایجاد اشتغال برای افراد بسیار، در بخش صادرات نیز فعال هستند.

صنایع استان گلستان دارای ظرفیت بالایی هستند

فرحی تولید داخل را نقطه قوت کشور برشمرد و گفت: در حوزه توسعه زنجیره ارزش تولید در کشور، همه چیز از طراحی تا ماشین آلات طراحی داخل هستند؛ این ماشین آلات توسط متخصصین داخلی طراحی می‌شوند و مواد اولیه نیز تولید داخلی است.

قائم مقام وزیر صمت ضمن گوش سپردن به دغدغه‌ی مدیران صنایع مورد بازدید، اظهار داشت: خوشبختانه اکثر مشکلات و چالش‌های صنعتگران در استان‌هایی همچون گلستان به راحتی توسط مدیران و مسئولین اداره کل استان، قابل رفع و پیگیری هستند.

وی توجه مسوولان ادارات و ارائه راهکار درست و قانونی برای رفع مشکلات را ضروری دانست و افزود: مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها پل ارتباطی صنعتگران با مدیران بالادستی به شمار می‌روند و اگر برای مشکلات فعالان صنعتی در استان‌ها راه حلی مشخص نشد می‌توان با مطرح کردن آنها در وزارتخانه چاره‌اندیشی انجام دهیم.

صنایع استان گلستان دارای ظرفیت بالایی هستند

قائم مقام وزیر صمت از کارخانه های پروفیل آرش فعال در حوزه تولید لوله استاندارد گاز و صنعتی با بیش از 250 نیروی شاغل، کارخانه صنایع ذوب شمال؛ تولید کننده و صادرات انواع دیسک ترمز و توپی چرخ و کارخانه دارویی گیاه اسانس بازدید به عمل آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز حین همراهی با قائم مقام وزیر صمت، واحدهای صنعتی استان را بیش از هزار و 200 واحد صنعتی فعال برشمرد و گفت: اداره کل در تلاش است که این واحدها به تولید خود ادامه دهند.

درویشعلی حسن‌زاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 230 طرح صنعتی نیز در استان با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در حال احداث هستند.

صنایع استان گلستان دارای ظرفیت بالایی هستند

وی با اشاره به اینکه 25 درصد صنایع فعال در استان مربوط به بخش کشاورزی و فرآوری محصولات هستند، گفت: استان گلستان در بخش فرآوری گیاهان دارویی نیز ظرفیت بسیار خوبی دارد و اکنون 2 واحد صنایع تبدیلی گیاهان دارویی که دارای ارزش افزوده خوبی در استان هستند، مورد حمایت این اداره کل قرار دارند.

صنایع استان گلستان دارای ظرفیت بالایی هستند

حسن‌زاده واحد فرآوری گیاهان دارویی در توسکستان گرگان را از جمله واحدهای صنایع تبدیلی قابل رونق برای ایجاد ارزش افزوده در استان گلستان عنوان کرد و توضیح داد: این واحد فرآوری گیاهان دارویی در توسکستان گرگان دارای مزرعه پرورش 10 هکتاری در تولید 30 گونه ویژه ارقام گیاهان دارویی است.

صنایع استان گلستان دارای ظرفیت بالایی هستند

گفتنی‌ست پس از بازدید 3 کارخانه، قائم مقام وزیر صمت کشور برای حضور در دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در گلستان از جمله؛ حضور در اتاق بازرگانی، شرکت در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره زنجیره نوآوری و کارآفرینی قالی استان گلستان، ملاقات با استاندار و حضور در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی در سال 1403 رهسپار شدند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان