ببینید ؛ افغانستان تمام وزارتخانه‌های ایران را درگیر خود کرده است!

علی موجانی دیپلمات کشورمان با حضور در کافه خبر از فشار مهاجرت بی رویه مهاجران افغان بر دستگاه های اجرایی کشور گفت.

به گزارش خبرآنلاین علی موجانی دیپلمات کشورمان در کافه خبر گفت: هیچ کشوری به اندازه‌ی افغانستان تا به این اندازه ساختارهای اداری و وزارت‌خانه‌های ما را درگیر خودش نکرده است. شما در وزارت آموزش پرورش بروید با یک جمعیت هفتصدهزار نفری محصل افغان روبه‌رو هستید. در وزارت بهداشت با بیماری‌هایی که از افغانستان به ایران آمده روبه‌رو می‌شوید. در وزارت نیرو با مساله‌ی آبی که باید از افغانستان به مرزهای ما بیاید روبه‌رو هستید. در وزارت کشور، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات، شورای‌عالی امنیت‌ملی، نیروی انتظامی، مرزبانی، قوای دفاعی کشور، قوای خدماتی کشور در هر کجا که می‌روید با مساله‌ی افغانستان روبه‌رو هستید حتی در صنعت هوانوردی ما مساله‌ی افغانستان مطرح است.

در هفته چند صد خانواده‌ی افغانستانی از اروپا و کانادا و استرالیا به ایران می‌آیند تا بستگان خود را ببینند. یعنی ایران به نقطه‌ی قرارها و ملاقات‌هایی تبدیل شده‌ که جنگ‌ها و نزاع‌ها آن‌ها را از هم دور انداخته‌ است. افغانستان در بستر پیوندهای تمدنی و فرهنگی و زبانی با ما است.

افغانستان برای حرکت به آینده به یک دولت مسوول و با ثبات نیاز دارد. همچنین به مشارکت فراگیر اجتماعی که رضایت‌مندی ایجاد کند، نیاز دارد. اگر این احساس تقویت شود، اگر نگاه تک‌قومی، تک‌زبانی، تک‌جنسیتی کنار برود ما با یک افغانستان آباد روبه‌رو می‌شویم که می‌تواند مکمل امنیت و اقتصاد ما باشد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر