وضعیت بحرانی اعلام شد/ توضیح وزیر نیرو از رکورد تاریخی مصرف برق

وزیر نیرو گفت: صنعت برق تاکنون قادر به تولید، انتقال و توزیع ۷۹ هزار و ۸۷۲ مگاوات برق بوده، اما شبکه برق تحت فشار سنگینی است.

وضعیت بحرانی اعلام شد/ توضیح وزیر نیرو از رکورد تاریخی مصرف برق

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به افزایش بی سابقه و ثبت رکورد مصرف برق گفت: در این هفته برخی از شهرها رکورد حرارتی خود را ثبت کردند و برخی از شهرها مانند تهران به رکورد تاریخی خود بسیار نزدیک شدند.

مهر نوشت: وی با بیان اینکه نیاز مصرف صنعت برق به حدود 80 هزار مگاوات رسیده است، افزود: دیروز میزان تقاضای مصرف برق کشور به نصاب جدید 79 هزار و 872 مگاوات رسید که در مقایسه با نصاب سال گذشته 6 هزار و 400 مگاوات بیشتر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه نصاب سال گذشته 73 هزار و 463 مگاوات بوده گفت: افزایش 6 هزار و 400 مگاواتی در تقاضای مصرف برق کشور عدد بسیار بزرگی است و افزایش 8.7 درصدی را نشان می‌دهد.
محرابیان تأکید کرد: خوشبختانه صنعت برق قادر به تولید، انتقال و توزیع این میزان از برق بوده، با این وجود شبکه برق تحت فشار سنگینی است.

وی ادامه داد: در این شرایط طبیعی است که حوادث شبکه برق افزایش پیدا می‌کند. در شرایط کم باری، اگر حادثه‌ای روی دهد با مانور خطوط و جا به جایی، بار منتقل می‌شود، اما در شرایط اوج مصرف، قدرت و ظرفیت مانور کاهش می‌یابد و حوادث منجر به محدودیت می‌شود. روز گذشته در تهران حادثه داشتیم که منجر به محدودیت شد و برخی از مشترکان این محدودیت را لمس کردند.

محرابیان گفت: هموطنان با صرفه‌جویی و کاهش مصرف، صنعت برق را یاری کنند تا بتوانیم برق را به صورت پایدار برای همه بخش‌ها تأمین کنیم.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر