همه چیز برای قهرمانی استقلال آماده است

ستار همدانی، پیشکسوت باشگاه استقلال مدعی است که فعالیت باشگاهش در فصل نقل و انتقالات بسیار خوب بوده اما این مهم نباید بهانه‌ای برای تحت فشار قراردادن تیم باشد.

همه چیز برای قهرمانی استقلال آماده است

ایمان گودرزی؛ با پایان پیش فصل و آماده سازی تیم ها در بین فصل سرمربی و بازیکنان کم کم آماده شروع لیگ می‌شوند. استقلال که فصل گذشته در هفته‌های پایانی قهرمانی را از دست داد در ترکیه زیر نظر جواد نکونام تمریناتش را به پایان رساند و به تهران بازگشت. آبی پوشان ستاره های زیادی از جمله رامین رضاییان، میلاد زکی پور و کاکوتا را در نقل و انتقالات به خدمت گرفتند تا با تمام قوا در بیست و چهارمین دوره لیگ حاضر شوند. به همین بهانه با پیشکسوت این تیم هم کلام شدیم تا در مورد آخرین شرایط استقلالی ها صحبت کنیم که در ادامه آن را می خوانیم؛

*شرایط تیم را برای شروع فصل جدید چطور ارزیابی می کنید؟

بهترین اتفاق برای استقلال این است که جواد نکونام یک فصل دگر در تیم ماند، ثبات سرمربی برای موفقیت تیم بسیار مهم است.به هر حال تیمش را بهتر می‌شناسد و با آسیب‌شناسی و جذب بازیکنان مورد نظر می‌تواند تیم قدرتمندی را روانه لیگ کند. البته فصل گذشته هم پا به پای رقبا آمد و با وجود مشکلات مدیریتی، آسیب‌دیدگی‌ها و... عملکرد بسیار خوبی داشت و در دقیقه 90 قهرمانی لیگ را از دست داد. به طور کلی از نظر من استقلال شرایط خوبی را دارد و می تواند در فصل جدید قدرتمند ظاهر شود.

*با اضافه شدن کاکوتا و اندونگ به استقلال به نظر می رسد کار این تیم در نقل و انقالات به پایان رسیده، نظرتان در مورد عملکرد باشگاه در این پنجره چیست؟

از نظر من تیم نسبت به فصل قبل عملکرد بهتری در بازار داشت و بازیکنانی که سرمربی می خواست را به خوبی جذب کردند. استقلال امسال می‌آید که قهرمان شود. بازیکنان بسیار خوبی را در سمت چپ و راست خط دفاعی به خدمت گرفته، وینگرهای باکیفیتی را جذب کرده اما جای یک هافبک مثل روزبه که با جنگندگی، وسط زمین را در اختیار بگیرد کاملاً خالی است. اما با این خریدهایی که داشته انتظارات را بیشتر و کار نکونام را هم سخت‌تر کرده است.

*با وجود عملکرد خوبی که استقلال در جذب بازیکن داشته اما هنوز دستیاران و سرپریست تیم مشخص نیست و حتی گفته می شود هاشمی نسب از تیم جدا خواهد شد
البته هنوز هم مشکلاتی هست؛ مثل نداشتن سرپرست و... . زمانی که شنیدم ایمان عالمی به عنوان سرپرست انتخاب شده به او زنگ زدم و تبریک گفتم؛ چون شایستگی‌اش را به عنوان بازیکن ملی‌پوش سابق استقلال دارد اما دیدیم که انتخاب او  نیز نهایی نشد. همان طور که همه می‌دانند همین مهم یکی از مشکلات مدیریتی بوده و ما را به عقب انداخته است. همین که انتخاب سرپرست تیم هنوز نهایی نشده یعنی مشکلاتی وجود دارد. شک نکنید دود این اتفاق به چشم هوادار می‌رود و دل آنها را به درد می‌آورد.

*در بخشی از صحبت هایتان گفتید مشکلات مدیریتی قهرمانی فصل قبل را از استقلال گرفت

دقیقا، مشکلات مدیریتی خیلی به تیم در فصل گذشته ضربه زد و اگر مدیریت باشگاه فصل قبل فقط 10درصد به سرمربی کمک می‌کرد قهرمان می‌شدند. خیلی‌ها می‌گفتند که جواد مدام درگیر حاشیه است، اما چاره‌ای جز جنگیدن نداشت. جواد جنگید و تیمش دوم شد، تصور کنید اگر نمی‌جنگید چه اتفاقی می‌افتاد. وقتی سرمربی با مدیر زیر یک سقف هستند و مشکل دارند، با هم می‌جنگند و این بحران ایجاد می‌کند. شاید هم خیلی‌ها دوست داشتند که او موفق نشده و تیم را رها کند. نباید روی تیم جواد فشار بیاوریم. باید بستری فراهم شود تا تیم در آرامش کامل تمرکزش را روی پیاده کردن مسائل تاکتیکی بگذارد. اگر از الان در بوق و کرنا کنیم که این تیم باید قهرمان شود اشتباه کرده‌ایم. ضمن اینکه تیم‌های تراکتور، سپاهان و پرسپولیس هم فوق‌العاده خوب عمل کرده و چه بسا بهتر از استقلال باشند.

همه چیز برای قهرمانی استقلال آماده است

*لیگ هفته آینده شروع می‌شود و هنوز ورزشگاه خانگی استقلال و پرسپولیس مشخص نیست

ابن اتفاق برای ما به عنوان تیمی که باید در سطح اول آسیا بازی کند جای تأسف دارد. هنوز زیرساخت‌ها مشکل دارد و ورزشگاه‌های‌مان استاندارد نیست. بعضی از لژیونرهای ما در تیم‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنند. ما از تیم‌های درجه 2 آسیا به لحاظ امکانات عقب هستیم. امیدوارم وزیر ورزش به زیرساخت‌ها توجه و سرمایه‌ها را در مکان‌های مناسب هزینه کند. واقعاً برای فوتبال ما افت دارد که تیم‌های بزرگ و پرطرفدارش مثل استقلال و پرسپولیس زمین ندارند. وقتی تیم بزرگی مثل استقلال نمی‌داند در کدام ورزشگاه قرار است از حریف خود میزبانی کند، یعنی ما از نظر زیر ساخت دچار مشکل هستیم و به اعتقاد من این وضعیت مایه تأسف است.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر