تجاری سازی صنایع دستی در استان اصفهان مورد توجه باشد/تدوین سند توسعه روستایی اصفهان

اصفهان- رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه تجاری سازی صنایع دستی در استان اصفهان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تدوین سند جامع صنایع دستی استان توسط این نهاد دنبال می شود.

تجاری سازی صنایع دستی در استان اصفهان مورد توجه باشد/تدوین سند توسعه روستایی اصفهان

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، زاهد شفیعی  با اشاره به اینکه اصفهان مهد هنر و فرهنگ است، اظهار کرد: در شرایط فعلی برترین راه توسعه این استان استفاده از سرمایه های هنری، فکری، فرهنگی و اجتماعی کهن سرزمینی است که بدین سرمایه ها در دنیا شهره است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد هنر و دستیابی به این ارزش در دنیای امروز برای توسعه هنرمندی تاکید کرد: دانشگاه هنر اصفهان مرجع فعالیت‌های هنری است و بر این مبنا تفاهم نامه ای تفاهم نامه‌ای با دانشگاه هنر برای کمک به اقتصاد هنر امضا شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان یک سوم صنایع دستی دنیا را در اختیار دارد و به شهر خلاق صنایع دستی مشهور است، تاکید کرد: در همین راستا تجاری سازی صنایع دستی در استان اصفهان مورد توجه قرار گرفته و سند جامع صنایع دستی استان تدوین می شود.

وی به گردشگرپذیر بودن استان و اقتصاد محور گردشگری اشاره و بیان کرد: سال گذشته طرح جامع گردشگری استان که نقشه توسعه این مسیر مهم است به همت جهاد دانشگاهی تدوین شد تا به شکل متقن و با برنامه درست دست به توسعه این مفهوم بزنیم.

شفیعی گفت: یکی از محورهای گردشگری مربوط به روستاهای زیبا و بی بدیل استان است و در این راستا تدوین سند توسعه روستایی اصفهان در جهاد دانشگاهی اصفهان دنبال شده است تا توزیع منابع در روستاها بر اساس برنامه انجام شده و منتج به نتیجه مطلوب شود.

راه اندازی اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق اصفهان

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های حقوقی گردشگری در این جریان باید مورد توجه باشد، گفت: اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق اصفهان با تلاش جهاد دانشگاهی اصفهان با همین هدف سال گذشته راه اندازی شده و تلاش می کنیم تا در راستای تجاری سازی صنایع هنری گام برداریم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر