کشورهای پذیرنده نیروی کار ایرانی + لیست مشاغل

دبیر انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران از فراهم کردن مقدمات اعزام نیروی کار به برخی کشورها خبر داد و مشاغل مورد نیاز کشورهای پذیرنده نیروی کار ایرانی را تشریح کرد.

کشورهای پذیرنده نیروی کار ایرانی + لیست مشاغل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسن احمدپور درباره روند اعزام نیروی کار به کشورهای دیگر طی سال‌های اخیر اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط تحریمی کشور، کاریابی‌های بین المللی باید بیشتر بر توان بخش خصوصی تکیه کنند. تجربه اعزام نیروی کار به استرالیا در کد ویزای «کار و تحصیلات» که بر اساس توافقنامه امضاء شده بین دولت ایران و دولت استرالیا در سال 1384 آغاز شد، با موفقیت انجام و تعداد 2000 نفر نیروی کار به این کشور اعزام شدند، اما این توافقنامه عمدتا به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، از سوی دولت استرالیا تمدید نشد. اعزام نیروی کار غیر ماهر به کشور کرواسی نیز که در سال 1397 با حمایت سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب کلید خورد، به دلیل اعمال فشار بر دولت کرواسی و انصراف این کشور از قبول نیروی کار به نتیجه نرسید.

وی درباره کشورهای متقاضی نیروی کار ایرانی به ایسنا گفت: کاریابی‌های خارجی برای انجام این مهم متکی به ظرفیت‌های بخش خصوصی اقدامات خوبی را انجام داده‌اند که از جمله این اقدامات می‌توان به اعزام نیروی کار به کشور رومانی اشاره کرد که توسط تعدادی از کاریابی‌های خصوصی کشور در حال انجام است؛ علاوه بر این برای اعزام نیروی کار غیر ماهر و نیمه ماهر به کشور بوسنی هم اقدام شده است.

دبیر انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران (اصکابا) شرایط اعزام و مشاغل مورد نیاز در این کشورها را تشریح کرد و گفت: در مورد کشور رومانی مشاغل مورد نیاز به طور هفتگی به روزرسانی می‌شود که تا کنون برای مشاغل مکانیک خودرو، خدمتکار، آشپز، راننده بلدوزر و لیفتراک، کارگر ساده، آرایشگر و تعمیرکار آسانسور موقعیت‌های شغلی اخذ و اعزام‌های موفقی انجام شده است.

احمدپور تصریح کرد: در مورد کشور بوسنی نیز که یکی از کشورهای خوب اروپایی خصوصا برای اشتغال نیروی کار غیر ماهر است، مشاغل فعلی مورد نیاز بیشتر در حوزه کارگران ساختمانی، آرایشگر، ناخن‌کار، آشپز و پیتزازن، فوتبالیست و کار کشاورزی در مزرعه است که امکان اسکان و تغذیه کامل توسط کارفرما با هزینه کم نیز وجود دارد.

به گفته وی، فرمول پرداخت هزینه کاریابی در بوسنی به این نحو است که بابت هزینه‌های اداری از جمله اخذ مجوز کار از دولت بوسنی، شناسایی کارفرما و فراهم کردن امکان اسکان و تغذیه کارجویان، مبلغ کمی از متقاضی دریافت می‌شود و باقی هزینه بعد از قطعی شدن قرارداد کار با کارفرما دریافت خواهد شد.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر