روسیه بیش از ۷۶ هزار نفر را از منطقه کورسک تخلیه کرد

در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، مسکو در حال مقابله با هزاران سرباز اوکراینی در عمق ۲۰ کیلومتری «کورسک» است.

خبرگزاری «تاس» امروز (شنبه) در بحبوحه حمله اوکراین به خاک روسیه گزارش داد که مسکو بیش از 76 هزار نفر را از مناطق هم مرز با اوکراین در منطقه «کورسک» تخلیه کرده است.
 
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال 2022 (1400)، مسکو در حال مقابله با هزاران سرباز اوکراینی در عمق 20 کیلومتری «کورسک» است.
 
در همین حال، خبرگزاری «تاس» به نقل از وزارت اورژانس روسیه گزارش داد که بیش از 76 هزار نفر از مناطق هم مرز با اوکراین در منطقه کورسک در جنوب غربی روسیه، تخلیه شده‌اند.
 
از سوی دیگر، مسکو امروز (شنبه) سازوکار امنیتی گسترده‌ای را در سه منطقه مرزی این کشور از جمله کورسک، بریانسک و بلگورد که مساحتی تقریبا 92 هزار کیلومتر مربعی را تشکیل می‌دهند، اعمال کرد.
 
منطقه کورسک روز سه‌شنبه 6 اوت (16 مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. سامانه پدافند هوایی روسیه 26 هواپیمای بدون سرنشین و چندین راکت را در آسمان این منطقه سرنگون کرد. در جریان این حمله پنج نفر نیز کشته شدند.
 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه (17 مرداد) حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه کورسک را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک‌آمیز بزرگ خواند.
 
پوتین تصریح کرد که اوکراین در حال گلوله‌باران بی‌رویه ساختمان‌های غیرنظامی، مسکونی و آمبولانس‌ها با انواع سلاح‌ها از جمله موشک است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر