زرادخانه متحرک روسیه برای قتل‌عام پهپادها به میدان می‌آید/ عکس

شرکت نظامی-صنعتی Rostec روسیه، جدیدترین دسته از تانک‌های جنگی اصلی T-۸۰BVM خود را به حفاظت «ضد پهپاد» مجهز کرده است.

زرادخانه متحرک روسیه برای قتل‌عام پهپادها به میدان می‌آید/ عکس

امیرمسعود عابدین_ تانک‌های روسی ساخته شده توسط اومسک دارای صفحه‌هایی هستند که برای محافظت از بخش‌های آسیب‌پذیر مانند موتور، محفظه انتقال و برجک در برابر هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های هدایت‌شونده و نارنجک طراحی شده‌اند. این پیشرفت و ارتقا در حالی رخ می‌دهد که تانک‌های روسی در برابر سامانه‌های هوایی بدون سرنشین در اوکراین آسیب‌پذیر هستند.

تانک‌های جدید روسی با محافظ «ضد پهپاد» عرضه می‌شوند

شرکت نظامی-صنعتی روسی Rostec روز پنجشنبه اعلام کرد که حفاظت «ضد پهپاد» را بر روی جدیدترین دسته از تانک‌های جنگی T-80BVM (MBT) مجهز کرده است. این تانک‌ها در کارخانه مهندسی حمل‌ونقل اومسک تولید شده و اخیراً به ارتش روسیه تحویل داده شده‌اند.

زرادخانه متحرک روسیه برای قتل‌عام پهپادها به میدان می‌آید/ عکس

بلافاصله پس از شروع جنگ، تانک‌های روسی در برابر سیستم‌های هوایی بدون سرنشین (UAS) آسیب‌پذیر بودند. سربازان روسیه با راه حل‌های موقتی از جمله جوش دادن قفس‌هایی بر روی برجک‌ها و بدنه، به این ضعف پاسخ دادند. اکنون به نظر می‌رسد که قبل از استقرار تانک‌ها در خط مقدم، از حفاظت ضد پهپاد برای آن‌ها استفاده می‌شود.

T-80 آخرین تانک جنگی بود که توسط اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد. هنگامی که این تانک در جنگ اول چچن (1994 تا 1996) مورد استفاده قرار گرفت، به‌سرعت قربانی سلاح‌های ضد تانک قابل‌حمل شد. تلفات این نوع تانک در واقع آن‌قدر زیاد بود که حتی در جریان جنگ دوم چچن در سال 1999 و درگیری روسیه و گرجستان در سال 2008، به حاشیه رانده شد.

منبع: nationalinterest

227323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر