همراه اول ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا را خرید

«حرکت اول» بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول ۴۰ درصد از سهام گروه دیجی‌کالا را خرید.

همراه اول 40 درصد از سهام دیجی‌کالا را خرید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، از اواخر فروردین‌ماه امسال اعلام شد که همراه اول ازطریق شرکت سرمایه‌گذاری خود، یعنی «حرکت اول»، قصد دارد بخشی از سهام دیجی‌کالا را بخرید. در آن مقطع اعلام شده بود که همراه اول به‌زودی سهام‌دار دیجی‌کالا خواهد شد.

در همان مقطع حمید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا، با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره‌ی این موضوع گفت: مذاکراتی با سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه در دیجی‌کالا داشته‌ایم که یکی از این شرکت‌ها حرکت اول (شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول) بوده است. هیچ‌یک از این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده است. مثل همیشه اخبار جذب سرمایه را به اطلاع عموم و همکارانمان خواهیم رساند.

حالا به‌نظر می‌رسد که این مذاکرات به نتیجه و توافق نهایی رسیده و حالا باید شرکت همراه اول را یکی از سهام‌داران دیجی‌کالا دانست. در اطلاعیه‌ای که دیجی‌کالا در این زمینه منتشر کرده، اعلام شده است که شرکت حرکت اول بخشی از سهام دیجی‌کالا را خریده که بخشی از آن سهام متعلق به شرکت «سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» بوده است. بدین‌ترتیب، همراه اول مالک 40 درصد از سهام دیجی‌کالا شده است. البته برادران محمدی که هم‌بنیان‌گذاران دیجی‌کالا هستند هم‌چنان سهام‌دار این شرکت باقی خواهند ماند.

در ابتدای متن، این اطلاعیه‌ای، آمده است: «شرکت «حرکت اول»، بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول، با خرید نقدی بخشی از سهام گروه دیجی‌کالا، ازجمله سهام متعلق به شرکت «سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» و قسمتی از سهامِ سهام‌داران دیگر، 40 درصد از سهام گروه دیجی‌کالا را دراختیار گرفت. ارزش‌گذاری توافق‌شده برای گروه دیجی‌کالا در این سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد تومان است.»

براساس این اطلاعیه، گروه دیجی‌کالا پس از مذاکره با شرکت‌های مختلف برای ورود سرمایه جدید، درنهایت با شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه حرکت اول به‌توافق رسیده است و این توافق را در مسیر رشد دیجی‌کالا و توسعه‌ی کسب‌وکار خود می‌داند.

همراه اول 40 درصد از سهام دیجی‌کالا را خرید

در بندهای بعدی این اطلاعیه نیز جزئیاتی به اطلاع عموم رسانده شده که این موارد درادامه آمده است:

1. بنیان‌گذاران دیجی‌کالا، حمید و سعید محمدی، همچنان 22 درصد از سهام شرکت و دو عضو هیئت‌مدیره از پنج عضو را دراختیار خواهند داشت. طی این توافق، بنیان‌گذاران و تیم راهبری دیجی‌کالا همچنان مدیریت اجرایی و راهبری شرکت، تدوین استراتژی کسب‌وکار و انتخاب مدیران ارشد را برعهده خواهند داشت. پس از این توافق، همچنان هیچ سهام‌داری به‌تنهایی کنترل شرکت را دراختیار نخواهد داشت.

2. شرکت «سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» پس از گذشت 12 سال از اولین سرمایه‌گذاری جسورانه خود در دیجی‌کالا از ترکیب سهام‌داری این شرکت خارج می‌شود و بدین‌ترتیب بزرگ‌ترین بازگشت سرمایه موفق سرمایه‌گذاری VC در حوزه‌ی نوآوری و اقتصاد دیجیتال کشور رقم می‌خورد.

3. این مذاکرات از بهمن 1402 آغاز شد و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری انجام‌شده در تاریخ اقتصاد دیجیتال کشور است. این سرمایه‌گذاری پس از چند سرمایه‌گذاری‌ موفق «حرکت اول» (صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول) در شرکت‌های تکنولوژی و استارت‌آپ‌های ایرانی مانند فلای تودی، گروه آچاره، میاره، همراه‌مکانیک، جاجیگا و... انجام شده است. هدف از همکاری جدید همراه اول و دیجی‌کالا، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در جهت توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور است.

شرکت دیجی‌کالا در پایان اظهار امیدواری کرده است که پس از این سرمایه‌گذاری و مشارکت این دو بازیگر مهم که هرکدام ده‌هامیلیون کاربر دارند، شاهد خلق سرویس‌های جدید برای مردم ایران، تجربه‌ی خوشایندتر برای مشتریان و نیز افزایش سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور باشند.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر