قیمت طلا پرواز کرد/ طلا دوباره رکورد زد

قیمت طلای جهانی در جریان معاملات  روز جمعه به پرواز در آمد و به یک قدمی مرز ۲۵۰۰ دلار نزدیک شد.

قیمت طلا پرواز کرد/ طلا دوباره رکورد زد

به گزارش خبرآنلاین، قیمت طلا در روز جمعه به اوج خود رسید و به یک قدمی سقف 2500 دلار رسید. زیرا دلار به دلیل افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر تضعیف شد و تنش‌های موجود در خاورمیانه نیز تقاضا برای طلا را افزایش داد. 

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار 0.3 درصد کاهش یافت و برای چهارمین هفته متوالی نزول کرد، که این امر طلا را برای خریداران خارجی جذاب‌تر کرد.

اکنون توجه به سخنرانی جکسون هول و رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، از امروز جلب خواهد شد تا دیدگاه دقیق‌تری از روند کاهش نرخ بهره ارائه شود. پاول قرار است جمعه آینده در نخستین روز سمپوزیوم اقتصادی سالانه فدرال رزرو کانزاس سیتی در جکسون هول، وایومینگ، درباره چشم‌انداز اقتصادی سخنرانی کند.

انتشار شاخص قیمت تولیدکننده و شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه ژوئیه نشان‌دهنده کاهش تورم است که می‌تواند فدرال رزرو را در مسیر کاهش 25 واحدی نرخ در ماه آینده قرار دهد. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، اظهار داشت که اقتصاد ایالات متحده نشانه‌هایی از گرم شدن بیش از حد ندارد و بنابراین مقامات بانک مرکزی باید در حفظ سیاست‌های محدودکننده احتیاط کنند.

اورت میلمن، تحلیلگر ارشد بازار در Gainesville Coins، بیان کرد: «درگیری‌های ژئوپلیتیکی و احتمال تشدید تنش‌ها در ایران و همچنین جنگ در اوکراین، همگی به افزایش تقاضای امن برای طلا کمک می‌کنند.»

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر