خاطره آیت الله هاشمی از سقوط ماشین یک نماینده مجلس به دره /ضررهای آمریکا از رهگذر درگیری و خصومت با ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز بیست و ششم خرداد در خاطرات خود درباره تظاهرات مردم آفریقای جنوبی، مساله فلسطین، مرگ یک نماینده مجلس و حوادث پاکستان نوشته‌ است.

خاطره آیت الله هاشمی از سقوط ماشین یک نماینده مجلس به دره /ضررهای آمریکا از رهگذر درگیری و خصومت با ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی، در خاطرات خود در تاریخ 26 مرداد 1380 نوشته است: 

مطابق معمول هر روز، بعد از نماز صبح به اخبار [بخش فارسی] رادیو بی‌بی‌سی، گوش دادم. با روشن‌کردن سماور و گرم‌کردن شیر، صبحانه را آماده کردم. یک ربع ساعت، روی تریدمیل پیاده‌روی‌ کردم. گزارش‌ها را روی صفحه کامپیوتر دیدم و پس از صرف صبحانه، به مطالعه پرداختم.

در گزارش‌ها، تظاهرات مردم آفریقای جنوبی، در اعتراض به فشار آمریکا، برای حذف «مترادف‌بودن صهیونیسم و نژادپرستی» از کنگره نژادپرستی در دوربان آمده است. گویا میزبانان، تسلیم خواست آمریکا شده‌اند. تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل، برای بحث دربارۀ تصرف بیت‌الشرق و دفاتر فلسطینی‌ها توسط اسرائیل، در روز دوشنبه آینده، به درخواست [سازمان] کنفرانس اسلامی تصویب شد. اسرائیل تلاش دارد که آمریکا، مانع صدور قطع‌نامه علیه اسرائیل و نیز مانع تصمیم به اعزام نیروی حافظ صلح به منطقه شود.

دولت ترکیه اعلام کرده، دو فروند هواپیمای جنگی اف- 16، به نشانه جانبداری از جمهوری آذربایجان، درخصوص اختلاف ایران و آذربایجان [در خصوص اکتشاف میدان گازی و نفتی واقع در دریای خزر]، به باکو اعزام می‌کند. ترکمنستان هم مخالفت خود را با اقدامات آذربایجان، در حوزه‌های نفتی و گازی مورد اختلاف اعلام داشته است. در پاکستان، دولت اقدام به سرکوب دو گروه سپاه صحابه و سپاه محمد کرده و نهضت جعفری هم مورد تعرض قرار گرفته و جمع زیادی بازداشت شده‌اند.

خبر رسید، آقای [علی] موحدی‌ساوجی، [نماینده سابق تهران]، متأسفانه در یک حادثه رانندگی، به رحمت خدا واصل شده است؛ با خانواده‌اش در سفر مازندران بوده‌اند و بین راه قائم‌شهر به سوادکوه، ماشین به دره افتاده است. خود ایشان رانندگی را به عهده داشته است. عصر، آقای [قربانعلی] دُری [نجف‌آبادی]، تلفنی خواست برای مراسم تشییع و معالجه مصدومان کمک‌ کنم‌ که خوب برگزار شود.

سندی را خواندم که محققان آمریکایی، برای دولت آمریکا تهیه کرده‌اند و ضررهای آمریکا را از رهگذر درگیری و خصومت با ایران، تشریح کرده و خواستار رفع مخاصمه شده‌اند.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر