قدردانی طالبان از ایران بابت پذیرش دانش‌آموزان افغانی در مدارس

«یاری مقدم» مسئول امور تحصیلی مهاجرین افغانستانی در اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از تحصیل دانش‌آموزان مهاجر تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولین آموزش و پرورش، هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

قدردانی طالبان از ایران بابت پذیرش دانش‌آموزان افغانی در مدارس

به گزارش خبرآنلاین، آواپرس نوشت: یاری مقدم مسئول امور تحصیلی مهاجرین افغانستانی در اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در گفتگویی از روند ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی برای سال تحصیلی 1403-1404 خبر داد. او با ابراز خرسندی از فرصتی که ایران برای ارائه خدمات تحصیلی به مهاجرین فراهم کرده‌، بر استفاده از کد یکتا و سامانه سهما برای ادامه تحصیل در مدارس اشاره کرد.

مقدم توضیح داد که تمامی دانش‌آموزان افغانستانی برای ثبت‌نام در مدارس باید کد یکتا داشته باشند و پس از آن، با استفاده از این کد در سامانه سهما ثبت‌نام کنند. وی تأکید کرد که کد یکتا را می‌توان از دفاتر کفالت در سطح شهر یا ولایت خود دریافت کرد و نیازی به مراجعه به ادارات آموزش و پرورش نیست.


وی همچنین به موضوع تأمین فضای کافی برای دانش‌آموزان افغانستانی و ایرانی اشاره کرد و گفت که استقرار دانش‌آموزان اتباع نیازمند زمان و برنامه‌ریزی دقیق است تا اطمینان حاصل شود که هیچ دانش‌آموزی، چه ایرانی و چه افغانستانی، از تحصیل باز نماند.

یاری مقدم اعلام کرد که که تمامی دانش‌آموزان افغانستانی که شرایط قانونی حضور در مدارس را دارند، بدون تأخیر در روند تحصیل، در مدارس این ولایت پذیرفته خواهند شد.

یاری مقدم همچنین بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از تحصیل دانش‌آموزان مهاجر تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولین آموزش و پرورش، هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان