حذف عجیب هاکی روی یخ ایران از بازی‌های زمستانی!

طبق اعلام فدراسیون جهانی هاکی روی یخ فقط ۱۲ تیم مردان و ۸ تیم زنان در بازیهای آسیایی زمستانی شرکت خواهند کرد در حالیکه نام ایران در بین آنها نیست.

حذف عجیب هاکی روی یخ ایران از بازی‌های زمستانی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی اعلام کرد، پس از مدتها انتظار جهت انتشار خبر حضور تیم‌های ملی هاکی روی یخ زنان و مردان در بازیهای زمستانی آسیایی هاربین چین در اسفندماه سال جاری، فدراسیون جهانی هاکی روی یخ طی اطلاعیه ای اعلام کرد که فقط 12 تیم در بخش مردان و 8 تیم در بخش زنان در بازیهای آسیایی زمستانی شرکت خواهند کرد.

براساس قوانین جهانی این رشته رتبه بندی امتیازی ابزاری برای بازتاب کیفیت بلند مدت برنامه تیم ملی کشورهاست و  برای تعیین این جایگاه فدراسیون جهانی هاکی روی یخ به فعالیت 4 سال گذشته کشورها برای حضور در بازیهای آسیایی زمستانی هاربن امتیاز داده است.

براین اساس و در حالی که هاکی روی یخ کشورمان فقط 4 سال است صاحب پیست یخ 10 و 2 سال از تاسیس آن به عنوان انجمن  می گذرد، با وجود همه موفقیتها از جمله 2 عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی آسیا در 2 سال گذشته برای تیم زنان و همچنین  نایب قهرمانی دیویژن 4 آقایان و نایب قهرمانی تیم مردان در مسابقات کشورهای اسلامی نتوانست امتیازات لازم را برای حضور در این بازیها کسب کند.

این در حالی است که  تیم کویت که در آخرین رده بندی در جایگاهی پایین تر از کشورمان جای دارد و در مسابقات گذشته نیز مقابل تیمهای کشورمان متحمل شکست شده بود به دلیل سابقه بیشتر، از امتیاز کلی بالاتری برخوردار شد و جواز حضور در این بازیها را کسب کرد!

اگرچه انتظار می‌رفت تیم شایسته زنان ایران با حضور قدرتمند در این مسابقات پیشرفت هاکی روی یخ بانوان ایران را به رخ حریفان آسیایی بکشد اما در بازی های آسیایی زمستانی چین حتی روند برابری زنان و مردان همانند المپیک پاریس، توسط کمیته المپیک آسیا شیوه دیگری را اعمال نموده  و 12 تیم در بخش مردان و  8 تیم در قسمت زنان حضور خواهند داشت که چه بسا اگر این برابری رعایت می شد حتما امکان حضور تیم زنان در این رقابتها بوجود می آمد.

بر این اساس تیمهای حاضر در بازیهای زمستانی چین به شرح ذیل خواهند بود:

12 تیم مردان:

1.قزاقستان (رنکینگ جهانی 15)

2.کره جنوبی (رنکینگ جهانی 22)

3.ژاپن (رنکینگ جهانی 24)

4.چین (رنکینگ جهانی 26)

5.امارات (رنکینگ جهانی 36)

6.چین تایپه (رنکینگ جهانی 40)

7.تایلند (رنکینگ جهانی 43)

8.قرقیزستان (رنکینگ جهانی 45)

9.ترکمنستان (رنکینگ جهانی46)

10.هنگ کنگ (رنکینگ جهانی 49)

11.سنگاپور (رنکینگ جهانی51)

12.کویت (رنکینگ جهانی 52)

8 تیم زنان:

1.ژاپن (رنکینگ جهانی 7)

2.چین (رنکینگ جهانی 12)

3.کره جنوبی (رنکینگ جهانی 18)

4.قزاقستان (رنکینگ جهانی 23)

5.چین تایپه (رنکینگ جهانی 26)

6.هنگ کنگ (رنکینگ جهانی 30)

7.کره شمالی (رنکینگ جهانی 42)

8.تایلند (رنکینگ جهانی 45)

به این ترتیب تیم پسران ایران بارتبه 14 آسیا و 54 جهانی و دختران به دلیل عدم حضور در مسابقات جهانی و رنکینگ جهانی، هاربین چین را از دست دادند اما تیم‌های ملی هاکی روی یخ زنان و مردان ایران همچنان با امید به تمرینات سخت خود ادامه خواهند داد تا با حضور در دوره های آینده مسابقات قهرمانی آسیا و بین المللی و کسب امتیازات لازم خود را برای مسابقات آینده آماده نمایند و بی شک بازیهای زمستانی 2029 عربستان ایستگاه بعدی میدان بزرگ برنامه بلندمدت هاکی روی یخ ایران خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان