نظامی سابق آمریکا: اوکراین منتظر پاسخی سخت از سوی روسیه است

سرهنگ بازنشسته امریکا گفت که اوکراین منتظر پاسخ روسیه برای عملیات نیروهای مسلح اوکراین در منطقه کورسک است.

به گزارش خبرآنلاین، دانیل دیویس سرهنگ بازنشسته امریکا تصریح کرد اوکراین تحت هیچ شرایطی نمی تواند پیروز این عملیات باشد.

این مقام نظامی آمریکا افزود: اگرولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین قاطعانه با مذاکرات صلح مخالف است پس برای چه چیزی تلاش می کند؟

دیویس تاکید کرد که دولت کی یف به خاطر کمبود تجهیزات نظامی و نیروی هوایی نمی تواند در منطقه کورسک به موفقیت دست یابد و حملات این کشور فقط باعث می شود خشم روس ها بیشتر برانگیخته شود و عواقب هولناکی را برای اوکراین به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "نووستی" روسیه، پیشتر ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرده بود که صبح روز 6 اوت (‌16 مرداد) نیروهای مسلح اوکراین با هدف تصرف قلمرو در منطقه کورسک دست به حملات گسترده ای زدند، اما پیشروی آن ها توسط ارتش روسیه متوقف شد.

این مقام نظامی ارشد روسیه تاکید کرد که عملیات نیروهای اوکراین در این منطقه با شکست حتمی رو به رو خواهد شد.

ولادیمیر پوتین،رییس جمهوری روسیه نیز گفت که رژیم کی یف دست به اقدامی تحریک آمیز زده و به طور گسترده به سمت مواضع و اهداف غیرنظامیان شلیک می کند.

وی تاکید کرد: دشمن پاسخ شایسته ای دریافت خواهد کرد و تمامی اهداف روسیه پیش رو روسیه محقق خواهند شد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن و در تاریخ پنجشنبه 24 فوریه (پنج اسفند 1400) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان