لزوم حمایت مسئولین استانی در راستای راه‌اندازی سوله بحران در کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانون کرمانشاه گفت: راه‌اندازی سوله بحران در کرمانشاه نیازمند حمایت مسئولین استانی است.

لزوم حمایت مسئولین استانی در راستای راه‌اندازی سوله بحران در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، دیدار مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان صبح امروز یکشنبه (28 مرداد ماه) در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه با مسئول حفاظت اطلاعات اداره کل و مسئول حسابداری برگزار شد؛ در این دیدار از وی بابت همکاری و نگاه ویژه به پزشکی قانونی و همچنین تخصیص اعتبار برای واگذاری و دیوارکشی سوله بحران قدردانی کرد.

بهتاش خانی آباد مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در این دیدار، اظهار کرد: با توجه به کمبود امکانات و اهمیت کار پزشکی قانونی در زمان بحران و حوادث غیر متقربه‌ راه‌اندازی سوله بحران پزشک قانونی از جمله تمهیداتی است که در زمان بحران برای نگهداری اجساد مورد نیاز است.

وی افزود: چنانکه در زلزله مهیب سال 96 یا همه‌گیری کرونا کمبود این چنین مکانی بسیار احساس شد و ساخت این سوله از ضروریات استان کرمانشاه است؛ زیرا ظرفیت کنونی پزشکی قانونی ساماندهی 10 الی 15 جسد است. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت کنونی پزشکی قانونی 10 الی 15 جسد است و در زمان بحران به هیچ عنوان پاسخگو نیست، از طرف دیگر پزشکی قانونی نگهداری اجساد مجهول الهویه و کارتون خواب‌ها را نیز انجام می‌دهد، از نظر قانونی وظیفه سازمان آرامستان‌ها زیر نظر شهرداری است و در صورت راه‌اندازی، سوله بحران ظرفیت نگهداری و ساماندهی 300 جسد به صورت همزمان را دارد؛ لذا انجام این کار نیاز به حمایت از سوی مسئولین استانی دارد.

وی ادامه داد: واگذاری سوله بحران از اداره اوقاف به پزشکی قانونی در مراحل پایانی است و با امضای تخصیص اعتبار توسط برنامه و بودجه این امر صورت می‌گیرد.

اهمیت کار پزشکی قانونی بسیار ویژه است

نادر نورایی رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه ضمن تشکر از مدیرکل پزشکی قانونی بابت حضور در سازمان برنامه و بودجه و تبریک و آرزوی موفقیت برای ایشان و با اشاره به اهمیت کار در پزشکی قانونی، اظهار کرد: کار در پزشکی قانونی بسیار سخت و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که قطعاً نیاز به حمایت و تخصیص اعتبارات مورد نیاز دارد و در این خصوص حمایت‌های لازم از پزشکی قانونی خواهد شد. 

وی افزود: با توجه به اهمیت راه‌اندازی سوله بحران و نیاز به حمایت از سوی مسئولین استانی طی چند روز آینده و به صورت فوری با تخصیص اعتبار برای واگذاری و دیوارکشی سوله بحران موافقت خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان