پیامی از جنگ جهانی دوم/ عکس

چندی پیش زنی اهل فلوریدا، پس از اینکه توفان دبی «Debby» کلی آت‌وآشغال به حیاط خانه‌شان آورده بود، مشغول تمیز کردن حیاط شد که چشمش به بطری حاوی نامه‌ای از جنگ جهانی دوم افتاد.

پیامی از جنگ جهانی دوم/ عکس

نادیا زکالوند: سوزان فلمنت-اسمیت، 46 ساله اهل بلوار بی‌شُر (Bayshore) شهر سیفتی‌هاربر از فلوریدا، مشغول جمع کردن آشغال‌های ریخته‌شده در حیاط خانه‌شان در اثر توفان دبی بود که ناگهان بطری حاوی تکه‌ای کاغذ نظر او را جلب کرد.

پیامی از جنگ جهانی دوم/ عکس

به‌گفته سوزان، داخل بطری پر از شن بود اما نوشته‌های کاغذ که معلوم شد نامه‌ است کاملا مشخص بودند. در کنار نامه، یک عدد استیک قهوه، غلاف گلوله و گلوله توپ مینیاتوری هم بود.

پیامی از جنگ جهانی دوم/ عکس

وقتی سوزان نامه را باز کرد، ‌سربرگ آن نشان می‌داد که مربوط به پایگاه آموزش مردان قورباغه‌ای نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در لیتل کریک ویرجینیا و سال 1945، زمان جنگ جهانی دوم است.

پیامی از جنگ جهانی دوم/ عکس

در نامه با خط خوش نوشته شده بود، «لی عزیز، دیروز نامه‌ات به دستم رسید و بسیار خوشحال شدم.»

سوزان گفت، «بخش‌هایی از نوشته‌های نامه بسیار محو شده بود، اما به نظر می‌رسد که نام نویسنده، کریس یا جیم بوده و کار خود را در «مدرسه رادیویی» شروع کرده بوده و قصد داشته در نامه روز بعد درباره جزئیات آن بنویسد.»

پیامی از جنگ جهانی دوم/ عکس

سوزان گفت، «وجود این نامه در بطری برای من و همسرم جالب و البته عجیب بود. آیا این نامه از کشتی به آب انداخته شده بود و چطوری قرار بود به دست گیرنده برسد؟ اصلا هدف از نوشتن این نامه چه بوده است؟ به نظر می‌رسد فرستنده و گیرنده نامه با هم دوست بودند. درواقع سناریوهای مختلفی به ذهن آدم می‌رسد.»

«آوریل فیلیپس»، یکی از افسران پایگاه نیروی دریایی لیتل کریک، تصمیم گرفته تا فرستنده و گیرنده این نامه را، در صورت امکان، پیدا کند.

منبع:

upi

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان