رحمانی فضلی: مجلس حجت را برای همکاری با دولت تمام کرد/ برخی رسانه ها آتش‌بیار معرکه هستند و برای منافع جناحی خودشان موجب اختلاف می‌شود

وزیر اسبق کشور گفت: همیشه مسئولیت دولت سنگین است، چرا که مطالبات مردم متوجه دولت و قوه اجراییه کشور است.

رحمانی فضلی: مجلس حجت را برای همکاری با دولت تمام کرد/ برخی رسانه ها آتش‌بیار معرکه هستند و برای منافع جناحی خودشان موجب اختلاف می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر اسبق کشور، در رابطه با توفیق رئیس جمهور و اخذ رأی اعتماد همه وزیران پیشنهادی از مجلس شورای اسلامی، گفت: اتفاق خوبی رخ داده و مردم امیدوار شدند. امیدوارم در مراحل بعدی هم همکاری مجلس و قوه مجریه همین‌طور قوه قضائیه ادامه پیدا کند. البته همکاری و همراهی منافاتی با نقد و نظر و بررسی ندارد، اما تداوم همکاری‌ها و درک متقابل قوا در نهایت موجب افزایش کارآمدی و ارتقا رضایت مردم و استفاده بهینه از زمان و امکانات کشور خواهد شد و امر بسیار پسندیده‌ای است.

وی در گفتگو با مهر، در رابطه با وظیفه دولت و مجلس برای استمرار تعامل و همکاری مناسب دوجانبه بیان کرد: مقام معظم رهبری از لحاظ ساختاری جلسه سران را تشکیل داده‌اند و خوب است که مسئولان این جلسات را فعال نگه دارند در کنار آن مجلس و دولت می‌توانند نشست‌های مشترک برگزار کنند. وزرا در کمیسیون‌های مجلس حاضر شوند و به پرسش نمایندگان پاسخ دهند و آن‌ها را در جریان اموری که انجام می‌دهند، قرار دهند.

قانون، ملاک همکاری دولت و مجلس باشد

وزیر اسبق کشور با تاکید بر اینکه قانون باید مبنا و محور همکاری مجلس و دولت باشد، یادآور شد: قانون بودجه و دیگر قوانین موضوعه می‌تواند محور همکاری‌های قوای مقننه و مجریه قرار گیرد. بر همین مبنا همکاری‌ها به خوبی پیش خواهد رفت.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون وظیفه دولت نسبت به همکاری مناسبی که مجلس با دادن رأی اعتماد به همه وزرای پیشنهادی دولت، سنگین‌تر شده است، گفت: همیشه مسئولیت دولت سنگین است، چرا که مطالبات مردم متوجه دولت و قوه اجراییه کشور است. می‌توان گفت در این مرحله مجلس با اقدامی که انجام داد، حجت را به نظرم از نظر همکاری برای دولت تمام کرد و دولت است که با تداوم این همکاری‌ها بتواند پاسخ مناسب و متقابل به مجلس بدهد و این روند ادامه پیدا کند.

رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در تداوم همکاری قوا ایفا کنند

وی در بخشی از این گفت‌وگو به نقش رسانه‌ها در تداوم هماهنگی و همکاری‌های میان قوا به ویژه دولت و مجلس اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند موضوعاتی که مورد نیاز دولت هست را به شکل درست و صحیح منتقل کنند؛ همین‌طور به‌هنگام و به‌جا مطالبات خواسته‌های مردم را نسبت به دولت منعکس کنند.

وزیر اسبق کشور همچنین بیان کرد: رسانه‌ها لازم است تذکرهای لازم را ارائه دهند و قوا را در مسیر اصلی انجام مأموریت‌ها و خدمت به جامعه کمک رسانده و یاری کنند. چرا که برخی آتش‌بیار معرکه هستند و مصالح و منافع جناحی و منافع خودشان همین‌طور حب و بغض‌هایشان را در قالب مواردی مطرح می‌کنند که موجب اختلاف می‌شود و یا در طرح مسائل صرفاً برخی از آن‌ها را عنوان می‌کنند، تحریف می‌کنند و رسانه‌ها در این رابطه نقش مهمی دارند و امیدوارم به وظیفه خود عمل کنند.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: نباید در هماهنگی و تعامل میان کارشناسان رسانه‌ها و قوا توقع جامعه به قدری بالا رود که تفاوت‌ها و اختلاف سلایق منطقی و کارشناسی تحت تأثیر آن قرار گیرد و یک برچسب ایجاد نکنیم که از هر کسی خوشمان نیامد به او بگوییم وحدت شکن هستی، باید به صورت منطقی و معقول تفاوت‌ها و اختلاف سلایق کارشناسی را محترم بشماریم؛ چرا که اگر این موضوعات نباشد اصلاً پیشرفت معنا نخواهد داشت؛ باید میان تفاوت دیدگاه‌ها و کارشناسی و مسائل مربوط به هماهنگی قوا، تفاوت قائل شویم.

29218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان