یک پیش‌یینی تکان‌دهنده از قیمت پسته / خسارت سنگین کشاورزان کرمانی بر اثر قطعی برق

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان : قطعی برق موتور های کشاورزی باعث پوکی ۲۰ تا ۴۰ درصدی بار پسته شد. کشاورزان مجبور به صادرات زیر قیمت پسته در بازار های خارجی شدند تا قطعات مورد نیاز کشاورزی که بر اثر قطعی برق آسیب دید را وارد کنند. حوضچه های پرورش ماهی و... نیز دچار خسران شدند.

یک پیش‌یینی تکان‌دهنده از قیمت پسته / خسارت سنگین کشاورزان کرمانی بر اثر قطعی برق

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا ترابی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان از تاثیر قطعی برق بر کشاورزی استان گفت و توضیح داد: متاسفانه هر روز برق موتورهای کشاورزی قطع می‌شود و این امر خسارات سنگینی را به کشاورزی استان وارد کرده است. 

ایلنا به نقل از وی نوشت: به دلیل قطعی برق 20 تا 40درصد محصول پسته استان پوک می‌شود و به حوضچه‌های پرورش ماهی خسارت سنگینی وارد شده است، همچنین سیستم‌های آبیاری قطره‌ای از این اتفاق آسیب دیده‌اند و به تاسیسات و منصوبات برقی، موتور پمپ‌ها، تابلوهای برق و پمپ‌های شناور همه روزه خسارت وارد می‌شود. 

ترابی خاطرنشان کرد: قرار بود قطعی برق صنایع مانع از قطعی برق خانگی شود اما امروز هر دو بخش با قطعی روبه‌ور هستند  و این قطعی خسارت سنگینی را امسال به کشاورزی استان کرمان وارد کرده است. 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان خبر داد: در این شرایط متاسفانه شرکت‌هایی در استان کرمان پیدا شده‌اند که برای واردات مواد و قطعات موردنیاز خود  پسته ایران را در بازارهای خارجی به زیر قیمت می‌فروشند تا از کوتاژ صادراتی و اظهارنامه استفاده کنند و اقلام موردنیاز خود را وارد کنند این اتفاق کشت پسته در کشور را به ورطه نابودی سوق می‌دهد.

223228

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان