یک نفر طی ۶ ماه گذشته ۴۱ هزار بار مزاحم اورژانس شده است/ چرا تلفن این فرد مسدود نمی‌شود؟

درحالی که برای نجات جان یک بیمار ثانیه‌ها نیز ارزشمند است برخی از افراد مزاحم ساعت‌ها خط تلفن اورژانس را اشغال می‌کنند.

یک نفر طی 6 ماه گذشته 41 هزار بار مزاحم اورژانس شده است/ چرا تلفن این فرد مسدود نمی‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، یک نفر فقط در 6 ماه 41هزار بار تماس تلفنی مزاحم با اورژانس داشته اما بابک یکتاپرست معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور می‌گوید که «اجازه نداریم تلفن مزاحمان را مسدود کنیم چرا که شاید  روزی نیازمند کمک باشند.» رئیس سازمان اورژانس استان تهران محمداسماعیل توکلی شنبه اعلام کرده است که در هفته گذشته از تاریخ 3 شهریور الی 9 شهریور ماه بیش از 60هزار تماس با اورژانس گرفته شده که « 4.5 درصد از آن، معادل 2697 تماس به قصد ایجاد مزاحمت بوده است.» یعنی نزدیک به 400 تماس مزاحم در هر روز.

فارس نوشت: مزاحمت‌های تلفنی اورژانس در شروع شهریور ماه نسبت به مردادماه افزایش 0.5 درصدی داشته و بیشتر شده است. این درحالی است که دوماه پیش اعلام شد مجوزهای اولیه از دادگاه گرفته شده است تا مزاحمان تلفنی حرفه‌ای جلوی دوربین بروند و آمار مزاحمت‌ها کاهش پیدا کند.

آمارها نشان می‌دهد که سالانه 10 درصد تماس‌ها با اورژانس به قصد مزاحم است. البته این عدد در تهران 8 درصد و در دزفول به 17 درصد رسیده است. برخی از این مزاحمان فقط خطوط تلفن را اشغال می‌کنند و برخی دیگر هم آدرس و اطلاعات دروغ می‌دهند و نیروی‌های امدادی را به محل حادثه می‌کشند. این مزاحمت‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که می‌تواند به قیمت جان یک بیمار تمام شود.

مزاحمت نیروهای امدادی فقط مربوط به ایران نیست اما کشورهای پیشرفته با مجازات‌های بازدارنده تعداد تماس‌های مزاحم را کاهش داده‌اند. در آلمان مزاحمان نیروهای امدادی باید  جریمه‌های سنگین پرداخت کنند. کانادایی‌های مزاحم به 5 سال حبس محکوم می‌شوند. در آمریکا نیز قربانیان دیر رسیدن نیروهای امدادی علیه مزاحمان پرونده تشکیل می‌دهند. در ایران اما مزاحمان اغلب به کارهای خدماتی در سازمان اورژانس، شستن آمبولانس و... محکوم می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان