سیر و سلو ک رسیدن به قرب الهی را تو ضیح دهید ؟

قرب الهی چیزی جز ء به عمل به فرامین الهی نیست به تصریح قرآن : اعتقاد صحیح و عمل صالح موجب هدایت و رسیدن به مقصد است که لا زمه این ترک معاصی الهی است با وجود رذائل اخلاقی هر چند انسان ذکر بگو ید حتی طولا نی کم اثر با بی اثراست

قرب الهی چیزی جز ء به عمل به فرامین الهی نیست به تصریح قرآن : اعتقاد صحیح و عمل صالح موجب هدایت و رسیدن به مقصد است که لا زمه این ترک معاصی الهی است با وجود رذائل اخلاقی هر چند انسان ذکر بگو ید حتی طولا نی کم اثر با بی اثراست .
1-من یتق الله یجعل له مخر جاً
2- و الیه یصعد الکلم الطیب و العمل الصا لح یر فع الی اسماء
امام خمینی در نامه عرفانی به دختر ش می فرماید : هر عضو از ظا هر و باطن ما آ فتهادارد مخصو صاً زبان که تا نگذاریم به قدم اول سلو ک نر سیده ایم.
البته انجام دستورهایی که در کتب معتبر علما ء رسیده مثل تسبیحات – تکبیر – ذکر صلوا ت مخصو صاً بر یکی از آنها مداومت کردند موجبات تو فیق می شود .
3-چهل حدیث امام خمینی مخصو صاً حدیث اول با فصل ششم حتماً ملا حظه بفر مائید شاید هر کتاب سلوگی و عرفانی و هر عالمی دینی را بخوانی و بشنوی در همان چند صفحه خلا صه شده و مراتب سلو ک را بیان کرده که ما دیگه نیا ز به تکرار نمی بینیم . گفتار یکی بس کردار فزون یابد
البته چند کتاب جهت اطلاع :
1- ذکر ذاکر مذکور – حسن زاده آ ملی2- مجموعه مقا لا ت تزکیه : ج3 استاد شجاعی
3- رساله سیر و سلو ک : علا مه تهرانی 4- اسرار صدده میرزا ملکی تبریزی
1-طلاق آیه 2
هر کسی تقوی خدا نگه دارد خدا برای او راهی پیدا می کند{در مشکلات او را نجات می دهد }
2- فاطر 8
والیه یصعد الکلم الطیب و العمل الصا لح یر فعه
اعتقاد صحیح ( به مبدأ و معاد) عمل صالح و خوب را با لا می برد ( قبول می شود)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان