شکستگی های ترکه تری از نشانه ها تا دلایل و نحوه درمان

شکستگی های ترکه تری و یا همان گرین استیک یکی از انواع شکستگی های رایج استخوان در میان کودکان، به خصوص کودکان زیر ۱۰ سال است که با نشانه هایی همراه است. در این مطلب این نشانه ها را بررسی کرده و اطلاعاتی در رابطه با دلیل شکستگی و نیز درمان در اختیارتان قرار می دهیم.

شکستگی های ترکه تری از نشانه ها تا دلایل و نحوه درمان
شکستگی ترکه تری از شکستگی های استخوان شایع در میان کودکان می باشد که استخوان به جای دو تکه و جدا شدن، ترک خورده و خم می گردد. اغلب این شکستگی ها در کودکانی با سنین زیر ده سال اتفاق می افتد زیرا استخوان هایی به نسبت بزرگترها نرم تر و منعطف تر دارند. همچنین معمولا حتی این نوع شکستگی خفیف هم با استفاده از اتل بستن بدون حرکت، التیام و بهبود پیدا می کند.در این مطلب به نشانه ها، دلایل و نیز درمان شکستگی های ترکه تری می پردازیم.

نشانه های شکستگی های ترکه تری

شکستگی ترکه تری که «به عنوان شکستگی های گرین استیک» نیز شناخته می شود، یکی از انواع شکستگی ها است که در میان کودکان شایع می باشد و در تعریف آن می توان گفت که در این نوع شکستگی استخوان کاملا نشکسته و فقط منحنی می گردد.متناسب با میزان شدت شکستگی، نشانه های متفاوتی را شامل می شود؛ مثلا در شکستگی ترکه تری خفیف امکان دارد نشانه هایی شبیه کبودی و رگ به رگ شدن داشته باشد، اما در نوع شدید آن امکان دارد موجب تغییرات شکل واضح توام با درد و نیز متورم شدن داشته باشد.

شکستگی ترکه تری یا گرین استیک چیست؟

دلایل بروز شکستگی ترکه تری

اغلب می بینیم که بیشتر کودکان به خاطر افتادن درگیر آسیب دیدگی و شکستگی استخوان می شوند، بنابراین می توان یکی از اصلی ترین دلایل آن را بر روی زمین افتادن دانست. و به همین خاطر هم درصد شکستگی های دست نسبت به شکستگی پا بیشتر است، زیرا هنگام افتادن به طور ناخودآگاه از دستان برای مانع شدن استفاده می شود.

زمان مراجعه به دکتر برای شکستگی های ترکه تری

موقع مراجعه به دکتر و درمان ها

چنانچه کودکتان در قسمتی که دچار آسیب دیدگی شده اعم از دست یا پاها، احساس درد داشت و این درد قطع نشد لازم است کودک را نزد دکتر ببرید. یا اینکه ورم، کبودی، تغییر شکل و نشانه های اینچنینی و یا حتی ناراحتی هنگام دست زدن به کودک وجود داشت، باید کودک را بلافاصله به نزد دکتر ببرید.

متناسب به شدت و میزان شکستگی ترکه تری امکان دارد دکتر شخصا بتواند استخوان را جا انداخته و مشکل را برطرف نماید. دکتر رد این حالت تا زمان بهبودی برای طی شدن دوران نقاهت مصرف داروهای آرام بخش و ضد درد را تجویز می نماید.همچنین چون ریسک بالایی برای شکستگی به طور کامل بیشتر شکستگی های ترکه تری در طی دوره درمان زیاد است، بر همین اساس از آتل برای بی حرکت کردن بهره برده می گردد.برخی مواقع امکان دارد دکتر از آتل با قابلیت خارج ساختن بهره ببرد، بخصوص موقع بهبود یافتن شکستگی، خارج کردن آتل در زمان های نظافت و استحمام و …خیلی مفید می باشد.

در هفته های نخست تصویربرداری با اشعه ایکس احتیاج می باشد تا از نسبت به مداوای صحیح و کامل شکستگی ترکه تری و نیز برابر بودن استخوان ها مطمئن شد و زمان لازم جهت استفاده از آتل نیز مشخص گردد. متناسب با سن کودکان و نیز میزان شدت شکستگی بیشتر شکستگی های ترکه تری زمانی حدودا 4 – 8 هفته برای درمان و بهبودی احتیاج دارند.

شکستگی ترکه تری یکی از انواع شکستگی های شایع در کودکان

 

و اما به عنوان سخن آخر، می توان گفت که درصد شکستگی های ترکه تری در کودک های کوچک تر زیادتر می باشد، چون استخوان های بدن این عزیزان از انعطاف و نرمی بیشتری برخوردار بوده و در نتیجه استخوان خم می شود. در مطلبی که به پایان رسید به نشانه ها و علل آن پرداخیتم. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با راهنمای تقویت مچ دست، درمان انحراف مچ پا، و تغذیه برای درد مفاصل می توانید به لینک ها مراجعه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان