این گوشی‌ها بدون دیش به ماهواره وصل می‌شوند

اتصال به اینترنت ماهواره‌ای و استارلینک اخیرا سروصدای زیادی به پا کرده است. آیا می‌دانستید که برخی گوشی‌ها بدون نیاز به هیچ وسیله جانبی قابلیت اتصال به ماهواره دارند؟ در این گزارش بیشتر در مورد این قابلیت بخوانید.

این گوشی‌ها بدون دیش به ماهواره وصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تا همین چند سال قبل هم برای اتصال ماهواره‌ای از تلفن‌هایی استفاده می‌شد که اصطلاحاً به آن‌ها ستفون می‌گفتند. برخلاف تلفن‌های هوشمند ما که به دکل‌های مخابراتی روی زمین متصل می‌شوند، تلفن‌های ماهواره‌ای از طریق ماهواره‌هایی که دور زمین می‌چرخند به شبکه تلفن همراه متصل می‌شوند.

ازآنجایی‌که تکنولوژی روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شود؛ امکان اتصال گوشی‌های هوشمند به ماهواره هم فراهم شد. به‌عنوان‌مثال یکی از نقاط قوت آیفون چهارده این بود که قابلیت اتصال به ماهواره مدار پایین داشت. این گوشی می‌توانست حتی وقتی هیچ‌گونه سیگنال ارتباطی وجود ندارد بااتصال به ماهواره پیام بفرستد. اکنون غول‌های فناوری به طرفداران خود قول داده‌اند که امکانات پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای را فراهم کنند.

این گوشی‌ها بدون دیش به ماهواره وصل می‌شوند

تلفنی که اتصال ماهواره‌ای دارد با تلفن‌های همراه تفاوت قبل توجهی دارند. برای اتصال به شبکه، تلفن‌های همراه به دکل‌های مخابراتی متصل می‌شوند که هرکدام حکم یک سلول دارند. هر یک از این سلول‌ها برای پوشش دهی خود محدوده معینی دارند و وقتی از محدوده آن خارج شوید، آنتن گوشی شما قطع می‌شود.

فهرست کامل گوشی‌هایی که به ماهواره متصل می‌شوند را اینجا بخوانید.

58323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان