طرز تهیه روغن زنجبیل خانگی و فواید فوق العاده روغن زنجبیل

روغن زنجبیل یکی لز روغن های بسیار پرکاربرد و پرطرفدارد است که نقش مهمی در سلامت بدن دارد و نحوه تهیه آن نیز بسیار آسان است که در این مقاله طرز تهیه روغن زنجبیل را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه روغن زنجبیل خانگی و فواید فوق العاده روغن زنجبیل

همانطور که می دانید زنجبیل در طب سنتی جزو گیاهان با سابقه می‌ باشد که اصالت آن به چین و هند بر می‌ گردد، روغن این گیاه از مزایای زیادی برخورد است و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می‌ کند و همچنین زنجبیل از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و دارای پتاسیم، آهن، پروتئین، ویتامین ث، فیبر رژیمی و مواد دیگر می‌ باشد که در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه روغن زنجبیل و همچنین فواید آن آشنا می‌ کنیم.

آشنایی با طرز تهیه روغن زنجبیل

طرز تهیه روغن زنجبیل و آشنایی با خواص آن

نحوه تهیه روغن زنجبیل نیز مانند روغن کنجد و روغن پسته بسیار آسان است و به منظور تهیه روغن زنجبیل باید از ریشه این گیاه استفاده نمایید و حتماً از تازه بودن زنجبیل نیز اطمینان حاصل کنید که برای طرز روغن زنجبیل می‌ توانید از دو روش استفاده کنید که این دو روش عبارت است از :

روش اول :

ابتدا در طرز تهیه روغن زنجبیل، ریشه زنجبیل تازه را به مقدار مورد نیاز پوست کنده و آن را بسابید سپس زنجبیل حاصل را به مدت ده تا پانزده دقیقه با مقداری آب جوشانده و بعد از جوشاندن آب را صاف نمایید و بعد به اندازه مقدار آبی که دارد روغن کنجد به ترکیب بیفزایید و مجدداً آن را بجوشانید تا کاملاً تبخیر شود و روغن به دست آید.

روش دوم :

روش دیگر به منظور طرز تهیه روغن زنجبیل ابتدا یک فنجان ریشه زنجبیل تازه را رنده نمایید و با دو فنجان روغن زیتون آن را مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را داخل فر که درجه حرارت کمی دارد قرار دهید و بعد از دو ساعت آن را از فر خارج نمایید و از صافی عبور کنید و بعد داخل بطری ریخته سپس آن را در مکانی خشک و خنک  و تاریک نگهداری نمایید.

خاصیت روغن زنجبیل

بررسی فواید روغن زنجبیل

روغن زنجبیل دارای طبع گرم و خشک می‌ باشد و می‌ تواند نقش مهمی در سلامت بدن و درمان بیماری‌ ها و مشکلات داشته باشد این روغن از خواص زیادی برخوردار است و سرشار از موادی با اثر ضد التهابی می‌ باشد که به بهبود درد های مختلف کمک زیادی می‌ کند و به دلیل داشتن خواص زیاد این روغن در طب سنتی از جایگاه خاصی برخوردار است که در ادامه مطلب با فواید آن بر سلامت بدن آشنا خواهید شد.

تقویت قلب :

یکی از خواص بی‌نظیر روغن زنجبیل این است که در طب چینی معتقد هستند که این روغن کمک زیادی به تقویت قلب و همچنین سلامت آن می‌ کند و این روغن از ایجاد بیماری‌ های مختلف قلبی جلوگیری می‌ کند و سبب کاهش کلسترول بد خون می‌ شود و از لخته شدن خون و گرفتگی رگ‌ ها در قلب‌ ها جلوگیری می‌ شود و در واقع می‌ توان گفت استفاده از روغن زنجبیل از بروز سکته قلبی پیشگیری می‌ کند.

ضد التهاب :

روغن زنجبیل باعث درمان درد های ماهیچه‌ ای، مفصلی، سردرد و همچنین میگرن می‌ شود و در صورتی که به صورت موضعی بر روی قسمت‌ های دردناک به عنوان ماساژ از آن استفاده کنید علاوه بر اینکه درد بهبود پیدا می‌ کند کمک زیادی نیز به رفع گرفتگی‌ های به خصوص دوران قاعدگی می‌ کند.

سلامت دستگاه گوارش :

از دیگر فواید روغن زنجبیل خاصیت ضدعفونی  کنندگی آن می‌ باشد که باعث از بین رفتن مسمومیت‌ های غذایی عفونت‌ های داخلی و همچنین اسهال خونی می‌ شود بنابراین، مقدار کمی از روغن زنجبیل باعث آرام شدن التهاب داخل معده و همچنین درمان ناراحتی‌ های عمومی شکم می‌ شود.

خاصیت روغن زنجبیل

کاهش فشار خون بالا :

روغن زنجبیل کمک زیادی به مسدود شدن کانال‌ های کلسیم کرده و با این کار فشار خون را پایین می‌ آورد این روغن در صورتی که به طور مداوم استفاده شود سبب پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا نیز می شود.

بهبود درد های قاعدگی :

روغن زنجبیل سبب کاهش درد و التهاب در دوران قاعدگی می‌ شود و جریان خون در بدن را افزایش می‌ دهد و در نتیجه سبب درمان گرفتگی رحم، کمر درد و دل درد می‌ شود همچنین روغن زنجبیل به منظور درمان تنبلی تخمدان نیز مورد استفاده قرار گرفته می‌ شود از این رو، تنها کافی است دو قطره از روغن زنجبیل را بر روی رحم به آرامی ماساژ دهید.

تقویت قوای جنسی :

ریشه و همچنین روغن زنجبیل خواص تقویت قوای جنسی دارد و می‌ تواند باعث از بین رفتن ضعف و ناتوانی‌ های جنسی در آقایان شود  همچنین کمک زیادی به درمان زود انزالی نیز می‌ کند.

مقابله با سرطان :

روغن زنجبیل به دلیل اینکه غنی از آنتی اکسیدان‌ های مختلف می‌ باشد در نتیجه رادیکال‌ های آزاد بدن را کمتر کرده و سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان و تومور های خطرناک می‌ شود.

درمان دیابت و قند :

همانطور که می‌ دانید دیابت و قند خون یکی از مشکلات بسیار شدید در بین افراد هستند که با کمک زنجبیل می‌ توانید خطر ابتلا به افزایش قند خون و دیابت نوع دو را کاهش دهید زیرا، روغن زنجبیل متابولیسم لیپید ها را بهبود می‌ بخشد.

سم زدایی کبد :

روغن زنجبیل به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان‌ ها کمک زیادی به پاکسازی و سم‌ زدایی بدن می‌ کند و همچنین به منظور درمان بیماری کبد چرب الکلی نیز مناسب است.

کاهش وزن :

افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند و از اضافه وزن رنج می‌ برند می‌ توانند روغن زنجبیل را در برنامه غذایی خود بگنجاند زیرا، این روغن باعث افزایش چربی سوزی می‌ شود و کمک زیادی به سوزاندن چربی‌ های شکم و پهلو می‌ کند.

درمان بواسیر

بواسیر از آن دسـته مشکلات گوارشی بسیار شایع در بین اکثر افراد می‌ باشد که با کمک روغن زنجبیل می‌ توان این مشکل را برطرف کنید زیرا، این روغن دارای خواص ضد التهابی می‌ باشد و به از بین بردن درد کمک زیادی می‌ کند.

تقویت مو :

به منظور تقویت مو هایتان می توانید از ماسک زنجبیل استفاده نمایید از این رو، دو قاشق غذا خوری روغن زنجبیل را با شش قاشق غذا خوری روغن جوجوبا ترکیب کرده و بر روی پوست سر و همچنین مو هایتان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بماند و بعد آن را بشویید تا مو هایتان تقویت شود.

نکته : دقت داشته باشید که روغن زنجبیل با روغن حامل مخلوط شود.

فواید روغن زنجبیل

ضد شوره:

شوره یکی از مشکلاتی لست که در مو های برخی از افراد بنا به بک سری دلایل دیده می شود که یک قطره روغن زنجبیل را با یک قاشق غذا خوری روغن حامل مانند روغن زیتون یا نارگیل ترکیب کرده و روی پوست تان ماساژ دهید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و بعد با آب گرم و شامپو شست و شو دهید.

مضرات روغن زنجبیل که باید بدانبد

این روغن مانند دیگر روغن ها مکن است در برخی از افراد سبب بروز حساسیت شود و در فرد خارش و قرمزی پوست بروز کند از این رو، به منظور اطمینان از حساسیت نداشتن به روغن زنجبیل بر روی قسمت کوچکی از پوست تان امتحان نمایید و در صورتی که به این روغن حساسیت شدید داشته باشید منجر به التهاب موضعی، فشار خون بالا، اختلالات خون ریزی، ناراحتی های گوارشی و قند خون پایین می شود.

نکته: باید خانم باردار، کودکان و‌ همچنین خانم ها شیرده ز مصرف این روغن خودداری نمایید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان