رستوران قجری

دوره‌ی قاجار دوران تبلور آشپزی ایرانی محسوب می‌شود. تنها دستور غذاهای ایرانی  و مکتوبی که از گذشته‌های دور باقی مانده است نیز، مربوط به این دوران است. بسیاری از غذاهایی که این روزها به عنوان غذای سنتی ایرانی شناخته می‌شوند، در اصل قاجاری هستند.

رستوران قجری

 

 

دوره‌ی قاجار دوران تبلور آشپزی ایرانی محسوب می‌شود. تنها دستور غذاهای ایرانی  و مکتوبی که از گذشته‌های دور باقی مانده مربوط به این دوران است. بسیاری از غذاهایی که این روزها به عنوان غذای سنتی ایرانی شناخته می‌شوند، در اصل قاجاری هستند و بر اثر گذر زمان تغییراتی بر روی نحوه‌ی پخت و یا مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها اعمال شده است.

 

 

رستوران قجری، تنها رستوران تهران است که زندگی دوباره‌ای به غذاهای فراموش شده و یا تغییریافته‌ی دوران قاجار بخشیده است. غذاهای این رستوران بر اساس دستور غذاهایی که بیش‌تر طبق کتاب جامع الصنایع، طبخ می‌شوند و اسامی قاجاری دارند.

 

 

تفاوت این غذاها فقط در ظاهر و مواد تشکیل دهنده‌شان نیست، بلکه نوع آماده‌سازی مواد اصلی نیز تفاوت‌هایی دارد. برای مثال، در دوره‌ی قاجار برای از میان بردن بوی ناخوش مرغ از پیاز استفاده نمی‌شده، بلکه مرغ را در آب‌غوره می‌خواباندند که هم عطر خوشی به آن می‌داد و هم طعم‌اش را متفاوت می‌کرد. رستوران قجری، در مورد تمام این جزئیات جدی است و آن‌چه شما در این رستوران میل می‌کنید، حقیقتاً یک غذای قاجاری است.


 

فضای رستوران کاملاً سنتی است و گنجایش تا سی نفر را دارد. پس با تمام تفاوتی که از غذای این رستوران برایتان گفتیم، اگر قصد دارید ناهار روز تعطیل را در این رستوران صرف کنید، کمی منتظر خواهید ماند اما صبور باشید چون انتظار شما  به چشیدن یک غذای خوش طعم و عطر که واقعاً ایرانی است، ختم خواهد شد. پیشنهاد ما به شما این است که چاق کباب، کاچ کباب و یا چلو شیش تویو را در خاطر داشته باشید و در رستوران قجری، یک ناهار دلپذیر قاجاری میل کنید.

 

در روزهای عادی هفته، به خاطر واقع شدن رستوران قجری در محدوده‌ی طرح ترافیک، بهتر است استفاده از ماشین شخصی را فراموش کنید. با مترو، تاکسی و یا اتوبوس به میدان هفت‌تیر بروید و از آن‌جا چند دقیقه‌ای را میان کتاب‌فروشی‌های کریمخان پیاده‌روی کنید تا به ایرانشهر و این رستوران متفاوت برسید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر