اشتباهاتی که مردان هنگام پوشیدن کراوات مشکی انجام می دهند

فصل مهمانی‌های زمستانی و سایر موقعیت‌هایی که می‌شود کراوات مشکی پوشید آغاز شده است. اینجا زمانی است که آقایان معمولاً خراب می‌کنند.

فصل مهمانی‌های زمستانی و سایر موقعیت‌هایی که می‌شود کراوات مشکی پوشید آغاز شده است. اینجا زمانی است که آقایان معمولاً خراب می‌کنند.

بعد از شاهد بودن لباس‌های افتضاحی که اخیراً توسط افراد مشهور پوشیده می‌شود (مثل پوشیدن تی شرت سفید به جای پیراهن رسمی، کلاه سیاه بیس بال و ...) مجله‌ی فشن‌بینز علاقه‌مند شد تا فهرستی از رایج‌ترین اشتباهات  مهمانی‌های رسمی را ارائه بدهد. 

با ما در بنیتا همراه باشید تا فهرست این اشتباهات در هنگام کروات مشکی پوشیدن را مروری کنیم و امیدوار باشیم شما این اشتباهات را دیگر تکرار نکنید.

پوشیدن کراوات مشکی

کراوات مشکی یک لفظ خیلی تحت اللفظی است و اصلاً درست به کار نرفته، حتی اشتباه‌تر از کلمه‌ی جهان غرب به کار رفته است و باعث می‌شود تا به مبحث کت‌های اداری برسیم.

کت رسمی

پوشیدن کت و شلوار رسمی

آن قدر این حرف را تکرار می‌کنیم تا صورت‌مان به رنگ آبی در بیاید. کت و شلوار مشکی با کت و شلوار مجلسی فرق دارد. یک کت مجلسی رسمی دارای یقه‌ی برگردان است که جنس پارچه‌ی آن از ریون یا ابریشم است و تا به روی پاها کشیده می‌شود.

آیا می توانید از زیر پوشیدن کت و شلوار عادی شانه خالی کنید؟ بله ولی مثل این می‌ماند که از صحنه‌ی قتل فرار کرده باشید. البته پوشیدن این کت و شلوار به معنای ارتکاب یک جرم فجیع نیست. حتی اگر در فقر دست و پا می‌زنید به میزبان‌تان احترام بگذارید و اگر شده یک دست لباس تمیز گدایی کنید یا قرض بگیرید.

اما نظرتان درباره‌ی مهمانی‌های رسمی هالیوودی چیست؟ چیه؟ خوشحال شدید؟ اگر جیسون استاتهام درفیلم ترانسپورتر بودید که دیگه هیچی چون جیسون استاتهام هستید!! اما اگر یک هنرپیشه‌ی بین‌المللی سرشناس نیستید لطفاً کت رسمی مناسب بپوشید.

کت رسمی

Credit: SUITSUPPLY

مشکی پوشیدن

 می‌گویند " کراوات مشکی" اما اگر درستش را می‌خواهید بدانید آبی نیمه شب از لحاظ تاریخی درست است. کراوات مشکی زمانی رایج شد که ملکه ویکتوریا به مراسم سوگواری شاهزاده آلبرت رفته بود.

مهم‌تر آنکه، آبی پررنگ از سیاه جذاب‌ و تجملی‌تر است. عجیب‌تر اینکه زیر رقص نور یعنی جایی که شما مهمانی را در آن می‌گذرانید تیره‌تر هم دیده می‌شود. 

خلاق بودن

 این ریشه‌ی یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات مهمانی‌های رسمی است و ریشه در عدم درک آداب لباس پوشیدن دارد. تمام نیت از پوشیدن کراوات مشکی فقط این است که شما مرتب‌تر به نظر برسید اما باعث نخواهد شد به چشم بیایید و مراسم‌هایی که نیاز به کراوات مشکی دارند به خاطر طبیعت‌شان است که باید همه چیز را جدی گرفت مثل: عروسی‌ها و مراسم اهدای جوایز.

البته استثناهایی هم برای این قانون وجود دارد. اگر مراسم اعطای جایزه‌ی اسکار باشد و شما فارل ویلیامز باشید درصورت لزوم کت و شلوار کوتاه بپوشید اما اگر آداب لباس پوشیدن اقتضا می‌کند در این مراسم یک لباس عجق وجق بپوشید مثل یک کراوات مشکی یا یک لباس فردار بپوشید. اما در غیر این صورت همه چیز به صورت طبیعی خواهد بود. 

نمی‌خواهیم جلوی اِبراز وجود شما را بگیریم. می‌توانید یک دانه‌ی برف زیبا و یکتا باشید اما  با خود فکر کنید تیپ‌تان به مجلس می‌خورد یا نه.

کمربند

نپوشیدن کمربند 

کمربند یک نوع پوشش رسمی است که دیگر در خیاطی و دوخت لباس، کمتر از آن استفاده می‌شود اما نقش کاربردی مهمی دارد: به جای خدمتکار، شما می‌توانید بلیط اپرا را درون آن قرار بدهید!!

اما گذشته از شوخی، کمربند نقش کلیدی دارد: باعث می‌شود پیراهن سفید بین دکمه‌های کت شما و کمر شلوارتان پوشانیده شود و این به جاذبه‌ی کراوات شما می‌افزاید. جلیقه هم این جاذبه را ایجاد می‌کند.

اگر هیچ کدام از موارد بالا را دوست ندارید بپوشید مطمئن شوید که لباس از مد افتاده هم نمی‌پوشید.

ساعت

پوشیدن ملازمات نامناسب

مهمانی رسمی نیاز به پوشیدن ساعت رسمی، تسمه‌ی چرمی رسمی و زرق و برق ظریف مناسب ظاهر شما دارد. دوره‌ی اشیاء گران و دست‌بندهای فلزی یا تسمه های مدل ناتو گذشته است.

یقیناً شون کانری در فیلم انگشت طلایی، یک کت رسمی با ساعت مارک رولکس پوشیده بود اما اصلاً بهش نمی‌آمد. یک ساعت مارک ییگر لوکولتر به گونه‌ای طراحی شده است که اگر چوگان بازی کنید نشکند. بنابراین بیشتر جنبه‌ی ورزشی دارد تا مجلسی. وارد بحث دکمه‌های جدید، پاپیون‌های جدید و جوراب‌های جدید نمی‌شویم.

پیراهن سفید

پوشیدن پیراهن نامناسب

یک پیراهن سفید معمولی همیشه بد نیست. می‌توانید آن را با یک آستین دکمه‌دار بپوشید تا کمی رسمی‌تر به نظر برسد اما اگر سر تا پا مرتب شدید دیگر کسی از شما ایرادی نمی‌گیرد.

شما نیاز به یک پیراهن مناسب دارید که کمی جزییات به آن اضافه شده است: مثل پلیسه، پولک و دکمه سردست به جای دکمه‌های معمولی.

یقه‌های سفید بالا آمده مخصوص کراوات‌های سفید هستند که یک پله در رسمی بودن از کراوات‌های مشکی بالاتر هستند پس از آنها استفاده نکنید.

کفش سیاه

پوشیدن کفش نامناسب

کفش نامناسب واقعا بد است.

کفش صاف پاشنه تخت خیلی غیر رسمی است و به اندازه‌ی کافی براق نیست. باید کفش براق مارک آکسفورد بپوشید. کفش مجلسی نباید زرق و برق اضافی داشه باشد: ظریف باشد و نه کت و کلفت.

ممکن است بعضی‌ها به شما بگویند کفش‌های مارک‌دار خیلی براق مناسب هستند اما این کفش‌ها به درد مهمانی‌های خیلی خیلی رسمی می‌خورند. خیلی رسمی پوشیدن از غیررسمی پوشیدن بهتر است.

صندل‌های مخملی مناسب مهمانی‌های دوستانه هستند اما رسمی نیستند. اما مدل‌های پر زرق و برق‌دار را می‌توان برای این مناسبت‌ها مورد استفاده قرار داد.

برای کتانی‌ها به بخش خلاقیت رجوع کنید.

کت بلند

پوشیدن کت نامناسب 

ممکن است شما علاقه به یک پوشش کاملاً رسمی نداشته باشید اما ظاهر بیرونی شما موقع ورود و خروج با پوشیدن یک کت کیسه‌ای به فنا خواهد رفت.

 اگر کت مناسب ندارید آرزوی یک کت تیره را بکنید.

کت رسمی

کرایه کردن

خیلی تکراری است اگر بگوییم ژاکت رسمی یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است. اما علتش آن است که این یک حقیقت است. اگر از عهده‌ی پول نقد بر نمی‌آیید می‌توانید یک مدل ارزان دوخته شده کرایه‌ای بخرید.

بگذریم از اینکه کرایه دادن لباس به صرفه است یا نه اما مراسمی که باید ژاکت رسمی بپوشید اوقاتی است که دوست دارید بهترین باشد و بهترین احساس را هم داشته باشید. دوست ندارید شلوارتان روی کفش‌تان آویزان شود یا فکر کنید عرق بدن شما با عرق بدن فرد دیگری تماس پیدا می‌کند.

 

پوشیدن سنجاق لباس

پوشیدن یک پاپیون مناسب کار سختی نیست و خیلی هم جذاب است به ویژه اگر به سبک کلونی بپوشید. در این ویدئو آموزش‌های بیشتری در این خصوص وجود دارد.

تاکسیدو

وقتی ایستاده‌اید دکمه‌های کت را باز نگه می‌دارید

درست مثل هر کت دیگری همیشه دکمه‌های کت را ببندید مگر اینکه نشسته باشید.

این رسم توسط شاهزاده ولز مرسوم شد کسی که به خاطر خوردن غذای زیادی نمی‌توانست دکمه‌های کتش را ببندد. حالا می‌فهمید چرا مرد‌ها برای شلوار از بند شلوار استفاده می‌کنند تا بتوانند جا برای دسر داشته باشند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر