مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان:

مشکل بیمه راهنمایان گردشگری در گیلان برطرف می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از برطرف شدن مشکل بیمه و حقوق ثابت برای راهنمایان گردشگری در استان خبر داد.

مشکل بیمه راهنمایان گردشگری در گیلان برطرف می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم اختتامیه دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری که امروز سوم اسفند ماه برگزار شد، رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به ضرورت توجه به تشکل های غیردولتی اشاره و بیان کرد: خوب است که کار به این بزرگی چون کنوانسیون راهنمایان گردشگری در سال 2017  و همچنین دهمین گردهمایی راهنمایان به دست یک تشکل غیردولتی برگزار شده است چرا که انجمن های خصوصی و غیردولتی به مراتب بهتر از دولتی‌ها عمل می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: گیلان استانی است که گردشگری آن زبانزد عام و خاص است و در حال حاضر 400 راهنمای گردشگری در گیلان در حال فعالیت هستند. این راهنمایان سفیران فرهنگی ما به شمار می آیند و می توانند میراث فرهنگی و آداب و رسوم ما را به مردم دیگر معرفی کنند.

علیزاده وعده داد که مشکل بیمه راهنمایان گردشگری در استان گیلان برطرف خواهد شد.

او همچنین بیان کرد: ما باید در رفع مسائل و مشکلات راهنمایان چون حقوق ثابت و همچنین بیمه آنها کوشا باشیم و نگاه تنگ‌نظرانه به صنعت گردشگری و راهنمایان گردشگری را کنار بگذاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان حضور راهنمایان گردشگری در ایران را نقطه عطفی دانست و افزود: این مساله به ما کمک می کند تا ایران هراسی کمرنگ شود خوشحالیم که دولت تدبیر و امید تعامل سازنده با دنیا را در دستور کار خود قرار داده است و خوشنودیم که با حضور راهنمایان گردشگری  تمدن ها و فرهنگ های مختلف به گفتگو با یکدیگر می پردازند.

در این مراسم همچنین از آرش نورآقایی، رئیس پیشین کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری به خاطر خدمات 10 ساله به صنعت گردشگری تقدیر و تشکر شد.

نورآقایی در این مراسم جسارت را یکی از لازمه های موفقیت راهنمایان گردشگری دانست و افزود: امیدوارم اعضای هیات مدیره جدید هم این جسارت و جرات را داشته باشند چرا که در کشور ما و در بین این ما ایرانی ها سکون بسیار زیاد است و آدم ها اگر بخواهند کاری را انجام دهند با مقاومت های درونی بسیار رو به رو می شوند.

رئیس پیشین کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری به مسیری که در این 10 سال راهنمایان طی کرده اند، اشاره و بیان کرد: ما ابتدا باید خود را معرفی می کردیم و می گفتیم که هستیم، چه کار می کنیم و ارزش افزوده ما کدام است، به عبارتی در درجه اول باید برادری خود را ثابت می کردیم تا بعد می توانستیم ادعای ارث و میراث داشته باشیم اما امروز به جایی رسیده ایم که رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه کنفواسیون جهانی راهنمایان گردشگری چندین و چند بار به نام راهنماها اشاره می کند پس حالا وقت آن رسیده که اعضای جدید هیات مدیره با نمایندگان مجلس و هیات دولت ارتباط برقرار کنند و پیگیر حق و حقوق خود باشند.

نورآقایی به جایگاه فعلی راهنمایان گردشگری اشاره و بیان کرد: امروز بعد از 10 سال یک گذر در استان فارس، یک میدان در شهر ماکلوان (استان گیلان) و دو تندیس به نام راهنمایان گردشگری ثبت شده است. امروز کانون راهنمایان گردشگری اعتبار ملی و بین المللی دارد. ما روی هیات مدیره چمبره نزدیم و در اوج قدرت کنار کشیدیم امیدوارم اعضای جدید هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری هم به نسل جوان بعد از خود اعتماد کنند.

در این مراسم همچنین از تمبر دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری رونمایی شد.

علاوه بر آن راهنمایان برتر گردشگری از سراسر ایران معرفی و تقدیر شدند.

از اتفاقات دیگر این گردهمایی می توان به صحبت های بهناز محرم‌زاده یک راهنمای طبیعت گرد مبتلا به بیماری ام اس که دوچرخه سوار و کوهنورد است و مراسم عروسی خود را در قله دماوند برگزار کرده و همچنین به دو دوچرخه سوار که از دو استان گیلان و مازندران تا دریای عمان و خلیج فارس را رکاب زده اند، اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر