مدیرکل ثبت اسناد کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با میزان خبر داد

وصول بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها در سال ۹۵

محوری با اشاره به میزان وصول معوقات بانکی توسط این اداره کل گفت: میزان وصول مطالبات بانک‌ها از بدهکاران بانکی از طریق اجرای ثبت امسال رقمی معادل ۳۷۶ میلیارد ریال بوده است.

سعید محوری مدیرکل  ثبت اسناد کهگیلویهسعید محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به  میزان درآمد اداره کل ثبت اسناد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: درآمد این اداره کل در سال 95 بیش از 29 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک خدماتی است افزود: پیش‌بینی درآمد این اداره کل حدود 22 میلیارد ریال بوده است و بر این اساس اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد بیش از 7 میلیارد ریال مازاد درآمد داشته است.

این مقام قضایی همچنین درباره میزان وصول معوقات بانکی توسط این اداره کل تصریح کرد: میزان وصول مطالبات بانک‌ها از بدهکاران بانکی از طریق اجرای ثبت امسال رقمی معادل 376 میلیارد ریال بوده است.

وی به بحث تشکیل پرونده‌های اجرایی در ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود : در سال جاری، 564   فقره پرونده تشکیل که نسبت به سال گذشته که 469فقره پرونده بوده از افزایش 10درصدی برخوردار بوده ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: ادارات اجرایی ثبت و به تعبیر دیگر دادگستری های کوچک در داخل واحدهای ثبتی نقش تاثیر گذاری در کاهش مراجعات افراد به دستگاه قضایی دارند. 

محوری گفت: ادارات اجرای ثبت اسناد و املاک همچنین به لحاظ توان و قابلیت ها و پتانسیلی که دارند علاوه بر آن  وظایف و ماموریت هایی که برای آنها تعریف شده است این ظرفیت را دارند که بتوانند سهم قابل توجهی در امر قضا زدایی در کشور داشته باشند.

وی بیان کرد: واحد اجراء در ادارات ثبت اسناد و املاک خدمات شایانی را به اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه وصول مطالبات و احقاق حقوق آنان ارائه می‌کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد، مهمترین وظایف واحد اجراء ثبت را، رسیدگی به اجرائیه‌های صادره و امضای آنها، بازداشت اموال منقول و غیر منقول بدهکاران و ارزیابی آنها با نظر کارشناس، تهیه آگهی مزایده، حراج اموال،تخلیه مورد اجاره و یا مورد معامله با همراهی ماموران اجراء و نماینده دادگاه و مامورین انتظامی و  صدور آگهی‌های الصاقی جهت اموال غیر منقول در مورد پرونده‌های شرطی و رهنی برشمرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر