مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با میزان خبر داد

صدور هزار و ۱۵۳ فقره سند به نام دولت با هدف تثبیت اراضی

اسدی گفت: در سال ۹۵ تعداد یک هزار و ۱۵۳فقره سند مالکیت به نام دولت جمهموری اسلامی ایران و به بهره برداری دستگاه‌های اجرایی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

علی اصغر اسدیعلی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در خصوص تثبیت مالکیت اراضی دولتی گفت: بر اساس ماده 9 قانون جامع حدنگار کلیه دستگاه‌ها مکلف هستند تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود از جمله مشخصات ثبتی، کاربری، نام بهره‌بردار و نقشه‌های مختصات جغرافیایی املاک مذکور را با رعایت جنبه‌های امنیتی حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تهیه کرده و جهت صدور سند مالکیت حدنگار در اختیار سازمان قرار دهند.

وی گفت: در سال 95 در اجرای صدور اسناد مالکیت دولتی نیز تعداد یک هزار و 153فقره سند مالکیت به نام دولت جمهموری اسلامی ایران و به بهره برداری دستگاه‌های اجرایی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی ادامه داد: در سال 95 بیش از 500 هزار خدمت به مراجعین ارائه شده است.

اسدی بیان کرد: بیشترین مورد استعلامات به عمل آمده از این اداره کل و ادارت تابعه از سوی دفاتر اسناد رسمی جهت تنظیم معاملات، استعلامات مراجع قضایی دادگستری از ادارات ثبت اسناد، استعلام هیات‌های قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی بوده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر