داشتن پوست سالم یک مزیت است (۲)

توت فرنگی حاوی ویتامین C زیادی است و برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های پوست حتی از پرتقال و گریپ فروت نیز موثرتر است.

داشتن پوست سالم یک مزیت است (2)

انار

انار یکی از میوه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان است. خواص ضدالتهابی آب انار حتی از چای سبز نیز بیشتر است. برای تهیه ماسک انار، مقداری آب انار را با 2 قاشق غذاخوری دانه انار و 1 فنجان آرد جوی دو سر مخلوط کرده، 2 قاشق غذاخوری عسل و سپس 2 قاشق غذاخوری شیر به آن بیفزائید و مخلوط مورد نظر را چند دقیقه روی پوست خود بمالید، سپس آن را بشویید.

 توت‌فرنگی

توت فرنگی حاوی ویتامین C زیادی است و برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های پوست حتی از پرتقال و گریپ فروت نیز موثرتر است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که ویتامین افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می‌کنند، پوست شاداب‌تر و جوان‌تری دارند. ویتامین C با رادیکال‌ها‌ی آزاد مقابله می‌کند.

رادیکال‌های آزاد سلول‌ها را از بین می‌برند و به کلاژن آسیب می‌رسانند و در نهایت موجب ایجاد خطوط و چین و چروک‌های سطح پوست می‌شوند. برای آنکه پوست صاف‌تر، نرم‌تر و مرطوب‌تری داشته باشید، هر روز غذا‌هایی که ویتامین C دارند، بخورید و هفته‌ای یکبار ماسک مناسبی که حاوی ویتامین C باشد روی پوست خود بگذارید.

برای تهیه ماسک توت فرنگی: 1 فنجان توت فرنگی با 1 فنجان ماست و 5/1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و آن را به طور کامل روی سطح پوست صورت خود بمالید و پس از 8 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

 روغن زیتون

روغن زیتون با داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی نه تنها برای سطح پوست بدن مفید است، بلکه روی عملکرد اندام‌های داخلی بدن نیز اثر مثبتی دارد. این روغن، رادیکال‌های آزاد را بی‌اثر می‌کند و از التهابات پوستی می‌کاهد. روغن زیتون یکی از بهترین هدایای طبیعت به ما انسان‌هاست که نه تنها برای پوست، بلکه برای موها، ناخن‌ها و سایر اجزای بدن نیز بسیار مفید است.

روغن این میوه کوچک سرشار از ویتامین E است و موجب مرطوب شدن پوست می‌شود. علاوه بر آن، حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کنند. در ضمن اثر رادیکال‌های آزاد روی پوست را خنثی می‌کند. از روغن زیتون برای درمان پوست‌های خشک استفاده می‌شود.

افرادی که پوست دست‌هایشان خشک است، می‌توانند 2 قاشق غذاخوری شکر را با مقداری روغن زیتون ترکیب کنند و روی دست‌هایشان بمالند و بعد از حل شدن شکر، دست‌هایشان را با آب ولرم بشویند. برای رفع خشکی پوست پاها نیز روغن زیتون را روی پای خود بمالید و سپس آنها را با جوراب یا پارچه نخی بپوشانید.

این کار را هر شب تکرار کنید تا نتیجه فوق‌العاده آن را ببینید. روغن زیتون کمک زیادی به کاهش جوش‌های صورت می‌کند. مقداری روغن زیتون روی لب‌های خود بمالید تا خشکی آن برطرف شود. به هنگام خوردن شام مقداری روغن زیتون (1 قاشق غذاخوری) را در غذای خود بریزید و یا اینکه بعد از خوردن شام آن را میل کنید.

 چای سبز

نوشیدن یک فنجان چای سبز نه تنها موجب آرامش اعصاب شما می‌شود، بلکه به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان، خاصیت ضدالتهابی دارد. نوشیدن چای سبز موجب کاهش خطر سرطان پوست نیز می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز بسیار بیشتر از چای سیاه است و این به خاطر روش عمل آوردن آن است.

اگر به چای سبز خود مقداری لیموترش و یا پرتقال اضافه کنید، تأثیر آن بیشتر می‌شود. برای کاهش پف چشم می‌توانید کیسه چای سبز را سرد کنید و آن را به مدت 10- 15 دقیقه روی چشم‌های‌تان بگذارید.  روزانه دست‌کم 3 فنجان چای سبز بنوشید تا از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید.

داشتن پوستی نرم و لطیف، خواسته تمام انسانهاست. برخی از مشکلات پوستی به راحتی حل می‌شوند؛ فقط نیاز به کمی مراقبت دارند. برای آنکه پوست درخشان و سالم‌تری داشته باشید، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

1- رژیم غذایی متعادل: برای داشتن پوستی نرم و لطیف، مهم‌ترین مسأله یک برنامه غذایی متعادل است. خوردن غذاهایی که ویتامین A و  C دارند، به درخشندگی پوست کمک می‌کنند. نوشیدن روزانه 8 لیوان آب نیز موجب رطوبت پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌ها می‌شود.

2- خواب: خواب کافی کمک می‌کند تا زیباتر به نظر برسیم.

3- دوش آب ولرم: دوش آب گرم به پوست آسیب می‌رساند. بهترین کار شست‌و شوی پوست با آب ولرم و بلافاصله مرطوب کردن آن است. در ضمن، بعد از دوش گرفتن، پوست‌تان را به نرمی خشک کنید.

4- استفاده از صابون‌های ملایم به جای صابون‌های تند: صابون‌های تند، رطوبت و چربی طبیعی و مورد نیاز پوست را از بین می‌برند و موجب خشکی پوست می‌شوند. بهتر است از صابون‌های ملایم استفاده کنید و 3 دقیقه بعد از شست‌و شوی صورت، مقداری کرم مرطوب کننده مناسب پوست‌تان روی آن بمالید. این کار باعث نرمی و سلامت پوست می‌شود.

 

 

برای خواندن بخش اول- داشتن پوست سالم یک مزیت است- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر