حسین مظفر: انتقادات دولت سایه سعید جلیلی باید خیرخواهانه و عالمانه باشد نه در جهت تضعیف دولت /رقابت‌ها را تبدیل به رفاقت کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: حدود ۱۰ سال پیش هم جلیلی بنده را دعوت کرد که رفتم و با من کار داشت، در آنجا مشاهده کردم که درباره مسائل آموزش و پرورش کمیسیونی دارد، افراد مختلف و صاحبنظران نشسته بودند و از ما هم نظر می‌خواستند.

حسین مظفر: انتقادات دولت سایه سعید جلیلی باید خیرخواهانه و عالمانه باشد نه در جهت تضعیف دولت /رقابت‌ها را تبدیل به رفاقت کنیم

فرشته صائمی؛ «چیزی که من می‌دانم حدود 10،12 سال است که دولت سایه شکل گرفته است.»،«دولت سایه برای تشکیلات خود نیاز به مجوز ندارد.» و... اینها گزاره‌هایی هستند که حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی دولت سایه و اقدامات جلیلی بعد از شکست درانتخابات می گوید.

مظفر در این گفتگو همچنین به این نکته اشاره می‌کند که بعد از اعلام نتیجه انتخابات رقابت‌ها باید تبدیل به رفاقت شوند.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با حسین مظفر، چهره سیاسی اصولگرا که سابقه حضور در دولت اصلاحات را دارد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌خوانید:

****

*آقای مظفر! بعد از اعلام پیروزی آقای پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، برخی طرفداران جلیلی این ادعا را مطرح می کنند که اکثر آرای پزشکیان قومیتی است، طرح چنین ادعایی تا چه اندازه آسیب‌زا است؟

نکته اول اینکه در هر صورت رأی مردم ترکیبی از اقوام و ادیان مختلف، شهری، روستایی و در مجموع همه است، این عیب نیست که رأی برای چه بخشی از جامعه باشد، ضمن اینکه رأی برای یک طیف نیست بلکه مربوط به همه است.

نکته دوم این است که وقتی کسی رأی آورد رئیس جمهور کل کشور است، در اینجا همه آن مسائل مربوط به رقابت‌های قبل از انتخابات باید به رفاقت تبدیل و همکاری تبدیل شود. در هر صورت همه مسئولین می‌خواهند در بستر نظام اسلامی تلاش کنند، مشکلاتی در کشور وجود دارد و یک گروه یا یک طیف هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد، بلکه همه باید دست به دست هم بدهند و با همکاری یکدیگر، ایجاد امید کنند، تقویت کنند که انشاالله مشکلات کشور حل و فصل شود.

دولت سایه باید نقد عالمانه و مشفقانه کند

*اینکه رقیبی مانند جلیلی که پیش از این خود را دولت سایه معرفی کرده، بعد از اعلام نتایج انتخابات می‌گوید اگر ضعفی در دولت مشاهده کنیم، وظیفه خود می‌دانیم که ورود پیدا کنیم، این ادعا می‌تواند به معنای چوب لای چرخ گذاشتن باشد؟

خیر، اینکه به عنوان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر منظور بوده که اگر کمیسیون‌های دولت در سایه دستاوردی داشته باشند، به دولت بدهند، البته قبلاً هم این کار را انجام می‌داد و دستاوردها را ارائه می‌کرد. ضمن اینکه اگر نقدی داشته باشند، معمولاً هم مجلس و هم افراد حق طبیعی دارند که نقد کنند.

مهم این است که نقد عالمانه، مشفقانه، خیرخواهانه و در راستای کمک به حل مشکل باشد، نه در جهت تضعیف. لذا به نظر می‌رسد که منظور امر به معروف خیرخواهانه است.

برخی دولت‌ها از دولت سایه استقبال می‌کنند برخی نه

*نگاه خود شما به شکل گیری دولت سایه چیست؟ از جزئیات این جلسات و کارکرد آن مطلع هستید؟

بنده تاریخ دقیق شکل گیری دولت سایه را نمی‌دانم اما شاید حدود 10 سال پیش هم جلیلی بنده را دعوت کرد که رفتم و با من کار داشت، در آنجا مشاهده کردم که درباره مسائل آموزش و پرورش کمیسیونی دارد، افراد مختلف و صاحبنظران نشسته بودند و از ما هم نظر می‌خواستند، حداقل 10،12 سال فعالیتش را بنده می‌دانم. سپس برایم سوال شد که کارشان چیست، گفتند ما در اینجا مسائل بخش‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم، جمع‌بندی می‌کنیم و نقطه نظرات را به مسئولین منتقل می‌کنیم.

منظور از دولت سایه این است نه اینکه دولت رقیب باشد. به عبارت دیگر دولت سایه دولت مشاوره‌ای است که یکسری از دولت‌ها استقبال می‌کنند، البته امکان دارد برخی از دولت‌ها استقبال نکنند.

دولت سایه اشکال قانونی ندارد

*در ساختار قانون اساسی ما دولت سایه اساسا جایگاهی دارد و ...

مجوز نمی‌خواهد، تشکیلات است، یک فرد می‌نشیند برای خودش نقطه نظراتش را تنظیم می‌کند و آنها را به مسئولی منعکس می‌کند، این اشکالی ندارد و مشکل قانونی هم ندارد.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان