همه چیز درباره انواع آتشدان شیک و حرفه ای

استفاده از آتشدان در هر مکان، زیبایی و حس دلنشینی به آن می‌بخشد. آتشدان یا به عبارت دیگر فایریپت یک المان بسیار پر اهمیت و جذاب در ساختمان سازی نوین می‌باشد که برای نمای داخلی و نمای خارجی پرکاربرد است

همه چیز درباره انواع آتشدان شیک و حرفه ای

همه چیز درباره انواع آتشدان شیک و حرفه ای: به طور کل استفاده از آتشدان در هر مکان، زیبایی و حس دلنشینی به آن می‌بخشد. آتشدان یا به عبارت دیگر فایریپت یک المان بسیار پر اهمیت و جذاب در ساختمان سازی نوین می‌باشد که برای نمای داخلی و نمای خارجی پرکاربرد است.

لازم است بدانید که آتشدان‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها براساس نیاز و محیط شما دسته‌بندی می‌شوند و همچنین کاربردها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم همه چیز در رابطه با انواع آتشدان حرفه ای و شیک را به شما ارائه کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آتشدان چیست؟

بهتر است بدانید که آتشدان ظرف خاصی می‌باشد که در آن می‌توان آتش روشن کرد. اسپند، کندر، صندل و بخور بر آتش می‌نهند تا بوی بسیار دلنشینی در هوا پراکنده شود. همچنین این ظرف را زرتشتیان آفرینگان می‌گویند. به طور معمول از آتشدان در فضای باز، ویلا، باغ و دورهمی آلاچیق نیز استفاده می‌شود. تا به اکنون متوجه شدید که آتشدان یک گودال یا حفره‌ای می‌باشد که داخل آن خالی شده و از سوخت‌هایی مانند نفت، چوب و بنزین برای به وجود آوردن آتش درون آن استفاده می‌شود. همچنین اطراف آتشدان مصالحی نظیر آجر و سنگ وجود دارد تا جلوی ورود آتش به بقیه قسمت‌ها را بگیرد.

مزایای آتشدان‌ها چیست؟

 انواع آتشدان حرفه ای مزایا و ویژگی‌های زیادی دارند که در متن زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1.    ایجاد فضایی بسیار گرم و زیبا
2.    استفاده مفید از فضای گرم و صمیمی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی
3.    استفاده از آتشدان برای پختن غذا
4.    قابلیت جابه‌جا شدن آسان
5.    و ...

میز آتشدان چیست؟

میز آتشدان به یک میز که در مرکز آن منقل آتشدان قرار دارد، گفته می‌شود که بسیار کاربردی و مفید است. در واقع میز آتشدان به عنوان جایگزین میز نهار خوری فضای باز، به شما این امکان را می‌دهد که حتی در روزهای سرد دور میز جمع شوید و لذت ببرید.

آتشدان‌ها چه شکل‌هایی دارند؟

همانطور که می‌دانید آتشدان‌ها دارای اشکال مختلفی هستند، به گونه‌ای که شما می‌توانید با توجه به سبک محل زندگی خود یکی از بهترین شکل‌های آتشدان را تهیه کنید. از مهم‌ترین مدل‌های مربوط به آتشدان می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

•    دایره‌ای
•    مستطیلی
•    نیم‌ دایره‌ای
•    شکل ال انگلیسی
•    مربعی شکل

همه چیز درباره انواع آتشدان شیک و حرفه ای

انواع آتشدان از نظر سوخت

در متن زیر به برخی از انواع آتشدان از لحاظ سوخت می‌پردازیم:
آتشدان‌ها را از نظر سوخت می‌توان به سه دسته آتشدان گاز سوز، آتشدان هیزمی و آتشدان سوخت مایع (بیو اتانول) تقسیم‌بندی کرد. همچنین به لحاظ ایجاد گازهای نامناسب هنگام شعله‌ور شدن، معمولا در فضاهای باز استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که با ایجاد تمهیداتی می‌توان از آن‌ها در داخل فضاهای بسته استفاده کرد.

آتشدان هیزمی:

این نوع آتشدان دارای مخزنی گود برای قرار دادن هیزم و آتش زدن آن است که با صدای سوختن چوب و گرما بوی نوستالژیکی به وجود می‌آورد.همچنین این نوع آتشدان برای فضاهای باز بسیار جذاب و پرطرفدار است. توجه داشته باشید که برای این آتشدان از دودکش خاصی برای خارج کردن دود و گازهای سمی و مضر که از سوخت چوب ایجاد می‌شوند، استفاده نمایید. به طور معمول آتشدان هیزمی از جنس‌های فلز، سنگی، آجری و یا بتنی نیز ساخته می‌شوند.

آتشدان گازی:

آتشدان گازی به دلیل ایجاد آتش از سوختن گاز شهری یا مایع LPG سبب کم شدن اکسیژن و همچنین ایجاد گازهای نامناسب در اطراف خود برای تنفس می‌شود. این نوع از آتشدان نیز آلودگی کمتری ایجاد می‌کند و نظافت و پاکیزگی این آتشدان به سادگی امکان پذیر است. اگر می‌خواهید از این نوع آتشدان در داخل فضاهای بسته استفاده کنید، بایستی از نصب دودکش مناسب برای خارج شدن گازهای سمی متصاعد شده از آن و همچنین ورود هوای تازه به داخل فضا مطمئن شوید تا از کاهش اکسیژن و نامناسب شدن هوا برای تنفس جلوگیری شود.

آتشدان الکی یا اتانولی:

توجه داشته باشید سوخت مایعی که از مشتقات نفتی باشد علاوه بر دود، بوی خیلی بدی ایجاد می‌کند. در واقع آتشدان الکی با سوخت بیواتانول نیز روشن می‌شود. به طور معمول این آتشدان‌ها ساختار المانی مدرنی دارند و همچنین دارای مخزن کوچکی هستند که قطعه مخصوص حامل یا آغشته به بیواتانول در آن قرار می‌گیرد و شعله آتش کوچکی به وجود می‌آورد که زیبایی خاصی دارد. در واقع این آتشدان را می‌توانید در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید. البته فراموش نکنید که این آتشدان نسبت به دیگر سوخت‌های مورد استفاده در آتشدان بی‌خطر می‌باشد.

کاربرد آتشدان چیست؟

در متن زیر به برخی از کاربردهای آتشدان می‌پردازیم:
•    آلاچیق‌ها
•    پخت غذاهای کم حجم
•    گرما بخشیدن به فضا
•    رستوران‌ها و کافه‌ها
•    روف گاردن
•    محوطه باغ‌ها و ویلاها

همه چیز درباره انواع آتشدان شیک و حرفه ای

عوامل مربوط به قیمت انواع آتشدان

از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواردی که ذهن خریداران را مشغول می‌کند، قیمت مربوط به تجهیزات گرمایشی مذکور است. در واقع شما می‌توانید پیش از این که محصول خود را سفارش دهید، درمورد قیمت مربوط به تجهیزات گرمایشی مورد نظر خود اطلاعات کافی کسب کنید. همچنین بهتر است بدانید که قیمت مربوط به تجهیزات گرمایشی مذکور به آیتم‌ها و گزینه‌های بسیار بالایی بستگی دارد که در متن زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
•    ابعاد و اندازه‌های مربوط به تجهیزات مذکور
•    نوع متریال‌های مورد استفاده در طراحی و ساخت تجهیزات گرمایشی مذکور
•    هزینه‌های مربوط به اجرای آن
•    هزینه‌های مربوط به ایاب و ذهاب

نحوه نصب آتشدان چگونه است؟

آتشدان هیزمی احتیاجی به نصب ندارد و فقط کافی است که آن را در محل مورد نظر قرار دهید و سپس هیزم یا ذغال‌های خود را درون آن بریزید و با کمک الکل آتش مورد نیاز را برپا کنید.
در مورد آتشدان گازی توجه کنید که فقط احتیاج است لوله کشی گاز را به مشعل آتشدان متصل کنید و سپس از حرارت آن استفاده نمایید. همچنین برای رعایت ایمنی و استانداردها از اتصالات گازی و عدم نشتی اطمینان حاصل فرمایید.

ایمنی و نگهداری انواع آتشدان 

برای استفاده از آتشدان طی سالهای طولانی می بایست در حفظ و نگهداری و  رعایت اصول ایمنی آتشدان چند نکته را همیشه به یاد داشت باشید.
الف) اول اینکه به هنگام روشن بودن آتشدان مراقب کودکان بازگوش خود باشید تا فرزند دلبند شما دچار آسیب و سوختگی نشود.
ب) اجسام و مایعاتی که آتشزا هستند مانند الکل، بنزین، پارچه و غیره را درکنار و مجاورت آتشدان قرار ندهید.
ج) بعد از خاموش شدن هر مدل از آتشدان های خریداری شده از خاموش شدن آن مطمن شوید.
پ) از شوخی کنار آتشدان و انداختن مواد آتشزا به داخل آن جداً خود داری کنید که باعث آسیب شما نشود.
ت) محل قرار گیری آتشدان را از قبل مشخص کرده و درصورت امکان جای ثابتی برای آن اختصاص دهید.
ث) همیشه در کنار آتشدان مراقب افراد معلول ذهنی، کودکان و افراد کم توان باشید. خصوصاً افردای که با توجه به قند خون بالا از سوختگی های خود دیر تر متوجه خواهند شد.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم به همه چیز در رابطه با انواع آتشدان بپردازیم تا شما در هنگام خرید آتشدان اطلاعات کافی داشته باشید. شما می‌توانید برای خرید آتشدان گازی و انواع مختلف آتشدان، انواع شومینه گازی و باربیکیو گازی از سایت کارخانه شومینه پدیده بعد از بررسی قیمت آتشدان و انواع آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که سایت شومینه پدیده بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر