روتین مراقبت از پوست در باشگاه

روتین مراقبت از پوست در باشگاه را برایتان بررسی می کنیم و برای شما خواهیم گفت که چه مواردی برای پوست شما اهمیت دارند و می توانند باعث بهبود اوضاع پوستی شما شوند.

روتین مراقبت از پوست در باشگاه

ورزش کردن می تواند تاثیرات بسیار زیادی روی بدن داشته باشد و در نهایت می تواند برای شما عزیزان بسیار خوب باشد و باید بدانید که با ورزش کردن پوست شما سفت تر خواهد شد و دیر تر دچار پیری خواهید شد. مراقبت از پوست در باشگاه اهمیت بالایی دارد و باید بدانید  که چه اصولی را رعایت کنید تا کم تر دچار مشکلات پوستی شوید.

تاثیر ورزش بر پوست

آشنایی با روتین مراقبت از پوست در باشگاه

اگر بتوانید از پوست خودتان در باشگاه مراقبت نمایید می توانید پوستی تمیز و صاف و درخشان داشته باشید. افرادی که زیاد ورزش می کنند پوست شاداب تری نسبت به سایرین دارند و باید در حین ورزش کردن بسیار مراقب خود باشید زیرا که پوست شما عرق می کند و منفذ های پوستی تان باز می شود و در نهایت شما به راحتی آسیب پذیر خواهید شد از این رو دست زدن به پوست صورت بدون دستمال یا حوله پوستتان را مستعد آکنه و … می کند.

اهمیت مراقبت از پوست در باشگاه بسیار زیاد می باشد و بهتر است بعد از باشگاه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید زیرا اشعه های uv نور خورشید می تواند تاثیرات بسیار بدی را بر روی پوستتان داشته باشد. برای این که بتوانید به مراقبت از پوست در باشگاه  دست پیدا کنید نیاز است تا چند نکته را رعایت کنید و این  موارد را رد ادامه برایتان مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها پوستی شفاف و با طراوت داشته باشید.

موارد مهم در روتین پوستی

یادتان باشد که ورزش کردن می تواند منجر به جولان تر به نظر رسیدن شما شود و این موضوع در صورتی است که شما به روتین پوستی خودتان اهمیت دهید. البته افرادی که دارای مشکلات پوستی می باشند نیاز است تا بیش تر از دیگران این موارد را رعایت کنند زیرا پوست آن ها حساس تر و آسیب پذیر تر می باشد و در دراز مدت ممکن است شرایط بد تری برایشان ایجاد شود. در ادامه اطلاعاتی به شما می دهیم که اگر آن ها را رعایت کنید می توانید پوستی بسیار خوب و شفاف و جوان برای خودتان بسازید.

رعایت بهداشت در باشگاه

رعایت بهداشت پوست

از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید آن را رعایت کنید رعایت کردن بهداشت پوست می باشد و شما باید بعد از ورزش های خود حتما دوش بگیرید و عرق های موجود روی سطح بدن خود را پاک کنید. همچنین در حین دوش گرفتن بهتر است از شامپو بدن های ملایم برای پوست خودتان استفاده کنید و صورت خود را نیز با پاک کننده ای ملایم و مخصوص بشویید.

دست نزدن به پوست در حین ورزش

در واقع شما در حین ورزش از وسایل بسیار متفاوتی استفاده می کنید و بهتر است برای تمیز کردن عرق های خودتان اصلا دست به پوستتان نزنید و پوست خود را حوله و یا دستمال تمییز کنید زیرا که دستان شما تمیز می باشد و آلودگی ها و میکروب ها نباید به زیر پوست صورت شما برسد.

داشتن حوله و زیر انداز های شخصی

برای این که بتوانید بهداشت را برای پوست خودتان رعایت کنید و از بروز مشکلات پوستی پیشگیری نمایید نیاز است تا حوله و زیر انداز شخصی داشته باشید. در واقع بهترین راه برای تمیز کردن عرق های بدن استفاده از حوله می باشد و دستمال کاغذی نیز در این زمینه اصلا مفید نمی باشد و پوست شما را خشک و زبر خواهد کرد. مراقبت از پوست در باشگاه  بهتر است از حوله و زیر انداز شخصی تان استفاده نمایید.

نوشیدن آب کافی

همانطور که می دانید ورزش کردن باعث می شود تا عرق کنید و آب زیادی از بدن شما دفع می شود از این رو نیاز است تا برای پیشگیری از دهیدراته شدن بدن و پوست بهتر است آب کافی در حین ورزش بنوشید و بر این باور نباشید که خوردن آب در حین ورزش ممنوع می باشد زیرا این یک نوع تفکر غلط و قدیمی بوده و می تواند مشکلات بی شماری را برای شما ایجاد کند. نوشیدن آب کافی برای رطوبت بدن بسیار خوب خواهد بود و می تواند منجر به بهبود پوشت شما شود.

مرطوب کردن پوست

برای این که بتوانید پوست خود را هیدراته نگه دارید بهتر است از یک آبرسان بدون چربی و سبک استفاده کنید و با این کار مانع از خشک شدن سطح رویی پوست خود شوید.

خوردن آب کافی برای مراقبت پوستی

مواد آرایشی

بهتر است برای تمرین و بعد از آن به هیچ عنوان از مواد آرایشی استفاده نکنید زیرا این مواد آرایشی مانع از نفس کشیدن پوستتان در حین ورزش می شوند و بعد از ورزش هم چون منفذ های پوستی تان باز می باشد بهتر است باز هم از مواد آرایشی استفاده نکنید تا این مواد جذب پوست شما نشود. بهتر است اجازه دهید در حین تمرین پوست شما از هوای آزاد لذت ببرد.

توجه به تغییرات پوستی

یادتان باشد که اگر باشگاه می روید برای مراقبت از پوست در باشگاه بهتر است به تغییراتی که روی پوست شما ظاهر می شود اهمیت دهید. برای مثال بثورات پوستی و تاول ها را جدی بگیرید و اگر این نشانه ها را داشتید سریع تر به متخصص مراجعه نمایید و سعی کنید توسط یک متخصص ویزیت شوید.

کرم ضد آفتاب

اگر در محیط های باز ورزش می کنید بهتر است برای مراقبت کردن از پوست خود از کرم های ضد آفتاب استفاده کتید و سعی کنید در ساعات اوج گرما یعنی از 10 صبح الی 4 عصر در هوای آزاد قرار نگیرید زیرا اشعه uv به شدت زیاد می باشد و می تواند تاثیرات بسیار بدی را بر روی پوست شما داشته باشد.

پوشیدن لباس خوب

لباس خوب در ورزش اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید یک سری لباس های آزاد و خوب بپوشید تا در آن راحت باشید و در این میان یادتان نرود که لباس های پلاستیکی باعث تحریک های شدید در پوست می شود و می تواند منجر به حساسیت های شدید و بروز انواع آکنه ها و جوش ها شود.

دوش گرفتن قبل از ورزش کردن

دوش گرفتن قبل از ورزش کردن دارای اهمیت بالایی می باشد و باعث می شود تا آلودگی ها در بدن شما از بین رفته و پوست شما با منفذ های باز و تمیز تنفس خواهد کرد. سعی کنید قبل از تمرین تنها با مقداری شامپو بدن ملایم بدن خود را شستشو دهید تا پوست شما تحریک نشود و روغن ها و آلودگی ها به راحتی از روی پوستتان حذف شود.

مراقبت از پوست در باشگاه

امیدواریم که به خوب با روتین مراقبت از پوست در باشگاه  آشنا شده باشید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های علائم فولیکولیت و طرز تهیه ضد آفتاب خانگی  وارد صفحات مربوطه شده و اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر