فواید خوردن عسل در صبحانه

عسل به خودی خود یکی از غنی‌ترین مواد خوراکی در جهان است. استفاده از عسل در صبحانه باعث می‌شود مواد مغذی این خوراکی در روند دستگاه گوارشی شما تاثیر بگذارد و در نتیجه آثاری را بر بدن شما به جا بگذارد.

فواید خوردن عسل در صبحانه

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی انسان در طول روز است. میزان انرژی و کارآمدی انسان در ابتدا و طول روز بستگی به صرف صبحانه دارد. انتخاب مواد غذایی مناسب در این وعده می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت و نشاط فرد داشته باشد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع روز، مصرف عسل است که فواید بسیاری برای بدن دارد.

عسل، بهترین شروع‌کننده روز

به گزارش فرطب، عسل به خودی خود یکی از غنی‌ترین مواد خوراکی در جهان است. استفاده از عسل در صبحانه باعث می‌شود مواد مغذی این خوراکی در روند دستگاه گوارشی شما تاثیر بگذارد و در نتیجه آثاری را بر بدن شما به جا بگذارد.

عسل مانند یک سوخت مصرفی فوق العاده قوی به اندام‌های گوارشی شما تزریق می‌شود و عمل هضم و دفع را به خوبی بهبود می‌بخشد. همچنین در درمان یبوست و اسهال مفید است و در طول روز احساس دل‌پیچه و دل‌درد نخواهید داشت.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

در شروع روز، دستگاه گوارشی شما پس از یک استراحت چند ساعته خالی و آماده فعالیت است. عسل به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و در جذب بهتر مواد مغذی موثر است. زمانی که عسل را به صورت ناشتا مصرف می‌کنید، بدن خالی و آماده دریافت ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز است و این امر باعث بهبود جذب مواد مقوی در طول روز می‌شود.

 رفع بوی بد دهان

در طول شب، فعل و انفعالات دستگاه گوارشی و تخلیه اسیدها و بادهای اضافی باعث ایجاد بوی بد در دهان و حلق می‌شود. با استفاده از عسل در صبحانه، می‌توانید بوی بد دهان را برطرف کنید و در ارتباط با اطرافیان خود تاثیر مثبت‌تری داشته باشید.

 
 افزایش مقاومت بدن

مصرف عسل در صبحانه باعث می‌شود بدن شما در طول روز در برابر ویروس‌ها و بیماری‌ها مقاوم‌تر شود. این امر به خصوص در دوران شیوع بیماری‌های اپیدمی مانند کووید 19 اهمیت زیادی دارد.

بهبود گردش خون

استفاده از عسل در صبحانه می‌تواند جریان خون را در بدن افزایش دهد. این عمل موجب شادابی، شفافیت و جوانسازی پوست می‌شود و به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوستی نیز کمک می‌کند. عسل خون را پاکسازی و رقیق می‌کند و میزان گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد.

 بیشتربخوانید:

6 خاصیت بی‌نظیر عسل را بشناسید

 

 

 

کنترل قند خون

خیلی از افراد فکر می‌کنند که خوردن عسل برای افراد دیابتی یا کسانی که قند خون بالایی دارند مضر است، اما این یک تفکر اشتباه است. قند طبیعی موجود در عسل خاصیت کنترل کردن انسولین بدن را دارد و میزان گلوکز را کنترل می‌کند. استفاده از عسل در صبحانه این قابلیت را در بدن دو چندان می‌کند.

تقویت استحکام استخوان‌ها

اگر از پوکی استخوان‌ها رنج می‌برید یا نمی‌خواهید در کهنسالی به این درد مبتلا شوید، عسل در صبحانه را امتحان کنید. این خاصیت به خصوص زمانی که عسل را با شیر ترکیب کنید دو چندان می‌شود. عسل در جذب کلسیم‌های شیر به استخوان‌ها بسیار کمک می‌کند.

کاهش استرس

عسل را در وعده غذایی صبحانه خود جای دهید به خصوص زمانی که روز پر مشغله و پر استرسی را در پیش دارید. اگر به مصاحبه کاری می‌روید یا قرار است یک ارائه درسی یا کاری داشته باشید و یا در جمعی سخنرانی کنید، ابتدای روز ناشتا عسل میل کنید. این کار باعث می‌شود ضربان قلب شما کنترل شود و با گردش خون در بدن حس آرامش و تمرکز را به دست بیاورید.

ترکیبات مفید با عسل

عسل در وعده صبح یکی از بهترین مکمل‌ها در کنار خوراکی‌های دیگر است. چای عسل بنوشید و پوستتان را پاکسازی کنید. عسل را با کنجد ترکیب کنید و از تقویت بدنتان لذت ببرید. عسل و گردو ترکیب قدرتمندی برای شروع یک روز موفق و پرکار است. شیر و عسل بنوشید و از پیری زودرس فرار کنید.

بیشتربخوانید:

جمع‌بندی

مصرف عسل در وعده صبحانه فواید فراوانی برای بدن دارد، از بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع بوی بد دهان گرفته تا تقویت استحکام استخوان‌ها و کاهش استرس. این ماده غذایی غنی و طبیعی، بدن را در طول روز مقاوم‌تر می‌کند و به بهبود گردش خون و تنظیم قند خون کمک می‌کند. استفاده از عسل در صبحانه یک راه عالی برای شروع روزی پرانرژی و سالم است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر