علت اعجاز سریع داروهای گیاهی غیرمجاز چیست؟

به باور نادرست تعداد زیادی از مردم، داروهای گیاهی در گروه کم ضرر ترین داروها قرار دارند.

علت اعجاز سریع داروهای گیاهی غیرمجاز چیست؟

فاخره بهبهانی: به باور نادرست تعداد زیادی از مردم، داروهای گیاهی در گروه کم ضرر ترین داروها قرار دارند و با توجه به اینکه این روزها دسترسی به فضای مجازی، سایت‌ها و صفحات تبلیغات فروش اینترنتی داروهای گیاهی آسان شده است، افراد دیگر برای رفع مشکل و بیماری شان نزد پزشک و متخصص نمی روند و با تَوجه به تبلیغاتی که در فضای مجازی وجود دارد، دارویی گیاهی را که مناسب حال خود می‌دانند، به صورت اینترنتی سفارش می دهند. اما آیا می‌توان به این قبیل داروهای گیاهی اعتماد کرد؟

دکتر محمدعلی زارعیان، پزشک متخصص طب سنتی به خبر آنلاین می‌گوید: آنچه که به عنوان نماد اعتماد بر روی بسته‌های داروهای گیاهی می‌تواند اطمینان ما را جلب کند درج نماد سیب سلامت مربوط به سازمان غذا و داروست که باید مورد توجه قرار گیرد. این نماد نشان‌دهنده آن است که داروی مورد نظر، روندهای قانونی را طی کرده و دارای مجوز است. همچنین بر روی بسته بندی یک فراورده گیاهی مشابه داروهای شیمیایی، باید اجزا و ترکیبات مورد استفاده در فرمولاسیون دارو درج شود. کلیه داروهای گیاهی و غیرگیاهی بی‌نام و نشان و فاقد ترکیبات مصرفی و تاریخ مصرف مورد اعتماد نیستند.

علت اعجاز سریع داروهای گیاهی غیرمجاز چیست؟

دارو به تجویز پزشک

پکیج‌های دارویی که برای بیماران چاق، لاغر، آلزایمری، دیابتی، مبتلایان به پرفشاری خون، چربی بالا و غیره به صورت گسترده تبلیغ و عرضه می‌شوند، به هیچ عنوان برای همه بیماران مناسب نیستند. این متخصص طب سنتی می افزاید: تفاوت‌های فردی و مزاجی، بیماری‌های زمینه‌ای و همراه و شدت و ضعف علایم و نشانه‌های بیماری در افراد مختلف، متفاوت است و پیش از مصرف هرگونه داروی گیاهی باید توسط متخصص ویزیت شده و به تجویز پزشک از چنین محصولاتی استفاده شود.

علت اعجاز سریع داروهای گیاهی

داروهای گیاهی فاقد سیب سلامت و مجوز قانونی که اثرات درمانی سریع و عجیب و غریبی دارند، بدون شک می‌توانند دارای یک یا چند ترکیب غیرمجاز باشند. دکتر زارعیان می گوید: مثلا نوعی از داروهای لاغری غیرمجاز با اثرات کاهش‌دهندگی سریع وزن وجود دارد که حاوی ماده اعتیادآور و مخدر شیشه است. مواد کورتونی هم یکی از ترکیبات داروهای غیرمجازی است که برای افزایش وزن و چاقی استفاده می شود. برخی مسکن‌های گیاهی غیرمجاز هم حاوی ترامادول با عوارض تهدیدکننده هستند. داروهای ترک اعتیاد بی‌نام و نشان هم اغلب حاوی متادون و ترکیبات مشابه هستند. در نتیجه اعتماد به هر دارویی به خصوص در فضای مجازی کاری نادرست و تهدید کننده سلامت است.

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر